hoppträning

TORSDAG : idag så fick jag gå upp tidigt för jag och min kompis Julia Brink skulle hoppträna för Maria ! så gick upp kl 8 och hoppträningen började kl 10 så vi hade tid på oss :)
Men först så tog jag in henne och började borsta och greja, sen så sadlade jag henne och satte på senskydd och träns sen så gick vi in i ridhuset och började skritta lite medans vi väntade på Julia & Maria.
Vi tränade typ på att jag skulle ha kontroll på henne, för hon har en tendens att öka efter varje hinder hon hoppar ! så då skulle jag ha mer kontroll och det gick super bra !
räknade galoppsprång och hade lite galoppbommar till en oxer och en liten svår sväng som var super kul ! :D
det gick bra Dusty var pigg och glad som vanligt, i början så var hon springig efter hindren men sen så tror jag att hon fattade att hon skulle ta det lite lugnare ! oc hdet gick super bra ! hoppade inga höjder lutade med en oxer på 80-90 cm men jag hade kontroll och det var det jag ville ha.
så jag är super nöjd, och hon skötte sig super !
mamma tog både bilder och filmade, några önskade ju det så ! :D





bästa ponnyn !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0