sjukt pigg ponny !

Idag så red jag ut med Ronja & Caisa och det gick bra men hon var så SJUKT pigg !!
gick och trippade och ville galoppera hela tiden, sötnöt
men när vi skulle trava upp i en backe så galopperade hon och då försöker jag bromsa så mjukt som jag bara kan men det funkar inte och jag vill inte ta för hårt hör då kanske hon ställer sig och det vill jag inte !
För det var en gång som vi skulle galoppera i en backe och jag var tvåa i ''ledet'' och så ställde hon sig lite och hoppade frammåt ! Men jag vet inte vad det är ?
Är det för det är vår ? för så här har hon varit hela veckan ^^
sen så red vi lite på fältet och jag hade ju hoppsadeln så då gick det inte så bra för mig men det gick bra med Dusty tycker jag !
Fast när jag skulle köra övergångar från halt-galopp-halt osv så ville jag ju ha kvar henna i formen som hon hade i halten till fattningen och det ville hon inte, men jag vet inte om hon inte orkade ? jag vet inte !
men jag är ändå nöjd idag för jag tror det var jag som red lite konstigt i hoppsadeln för jag kände det själv ! :p


älskar dig mest


Kommentarer
Postat av: alice

den är tyvärr redan avslutad ;)

2011-04-17 @ 21:27:11
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Maja

Att hon inte vill stanna känner jag till av egen erfarenhet och jag är precis som du; Jag har INGEN aning om hur man ska göra. Jag gissar att det enda sättet när man prövat att vara mjuk i handen och typ flytta för skändeln och sådant är att "dra till", inte rycka, utan ta hårt en kortis så hon fattar att det är allvar. Och detdär med att hon reste sig kan jag bara säga: Hon är ett connemarasto.... HAHA:P Helt naturligt, hon var troligen bara väldigt på;)

2011-04-18 @ 08:35:27
URL: http://otroligahast.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0