♥ Crazy Horse

Jag vet inte vad som hände med Dusty igår när jag skulle longera henne, hon är ingen longerings-ponny ;)
I början gick jag runt med henne sen började jag och longera henne i trav. Och sen får hon ett ryck och bara galopperar iväg, och jag vet ju inte vad jag ska göra så jag står ju där och försöker lugna henne och tillslut fick jag ner henne i trav och sen skritt. Sen körde jag lite skritt bara så hon skulle lugna sig, jag hade ju inte smackat på henne för att hon skulle galoppera, det var hon själv. Men det blåste ju ganska mycket så jag tror hon hörde något :p
men i alla fall så körde jag skritt och sen trav och när hon skulle sakta av så sa jag hennes namn och sen sa jag det jag skulle och det funkade såååå bra ! hon var jätteduktig ! :D Efter ett tag så tänkte jag : men jag kanske kan prova galoppera lite eftersom hon lyssnar så bra. Men då blev det som förut, hon bara drog och Sofia som står i stallet var på banan så jag kunde ju inte släppa henne(skulle ju inte kunna det heller om hon inte var där men ni fattar). Och som jag tror så kom det någor i kläm för hon drog så jag fick ju hålla i linan längst ut så då ställde hon sig, inte högt men det måste kommit något i kläm, det tror jag :/
Men fick stopp på henne tillslut igen och travade med henne runt fyrkantspåret och det gick jättebra ! :D

tok ponnyn♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0