Dagens ridpass

Kunde inte blogga igår för det åskade :/
___________________________________________________________________________________________
Kom hem vid 10 ungefär från stallet igår, mamma skjutsade ner mig dit och så tog jag in Dusty för det ösregnade och åskade lite, sen så mockade jag och sen började jag borsta min fina
Sen så när jag var klart med det så väntade jag på mamma att hon skulle komma och sen när hon kom så sadlade jag och tränsa.
Sen så gick vi in i ridhuset och började skritta fram dom, det regnade lite så därför red vi i ridhuset ;)
i skritten värmde jag upp med volter och skänkelvikningar och skänkelvikningarna kändes jätte bra faktiskt, hon lyssnade inte för skänkeln helt men bättre än vanligt iallafall, sen så började jag att trava igång henne och då var hon rätt pigg i början men lugnade ner sig och så red jag först volter och lugnade ner henne lite och sen så red jag denna övning -->

red som halvt genom och svängde bara med ytterskänkeln och det gick riktigt bra och sen så red jag lite volter ibland med ytterskänkel hela tiden och gud vilken ponny
det kändes bra då, sen så gjorde jag lite skänkelvikningar  den övningen på bilden och i början gick det ganska bra men sen så tror jag att hon tyckte att det blev lite jobbigt hon lyssnade inte på skänkeln :/  och sen så gjorde jag lite volter och då hängde hon sig i munnen kändes det som iallafall men det kanske inte var så men aja, fattade galopp och det kändes jätte bra, lyssnade inte riktigt på ytterskänkeln men annars bra ! sen så skrittade jag av henne i riduset och sen så gick jag in och tog av henne och släppte in henne i boxen för det började åska igen sen, men jag älskar min Dusty

svettig ponny



Kommentarer
Postat av: Julia ♥

Hej, har läst er blogg ett tag, riktigt bra faktiskt!

Förresten, när jag gick på sånt här grönt-kort kurs så har jag för mig att hon sa att man inte fick tävla dressyr med flätade tyglar, men det kanske inte stämmer?

Tacksam för svar.

Kram! :)

2011-06-12 @ 15:52:11
URL: http://teamponnie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0