stallet - marieberg - hemma

hann inte blogga förut idag för det skulle komma två stycken som skulle prova sadlar , ingen passade x) men vi ska kolla vidare på hoppsadlar.
provade att rida i ena hoppsadeln och då hoppade jag också , ett litet kryss bara , och det gick bra men jag känner att hon är lite osäker på när hon ska hoppa av , några tips ? :p

sen fixade vi i stallet och sen när vi skulle åka hem så ser jag bakom mig att det springer en lös häst rakt imot oss , tydligen hade den hoppat över tråden som var högst upp på ingången och så fastnade den i svansen och den fick panik , men annars gick det bra !




Kommentarer
Postat av: Emma

Tips när det gäller att få hästen att hoppa av rätt är att verkligen rida fram hästen till hindret och visa den när det är dax att hoppa av. Genom att själv öka eller korta stegen så hästen kommer fram bra mot hindret, så du måste själv kunna avgöra när hästen ska hoppa av för att kunna hjälpa den. Svårt att skriva det såhär, lättare att visa. Men hoppas du förstod lite iaf :)

2011-03-03 @ 19:21:12
URL: http://horsechicks.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej Amanda det är Pernilla här:) Roligt att höra att det går så bra för er! När det gäller hoppningen tror jag bara att hon är lite osäker eftersom hon inte är van vid dig än. Det är precis som Emma har skrivit, det gäller bara att det är du som avgör när hon ska hoppa av. Samla upp henne ordentligt innan hindret räkna galoppsprången och bestäm dig när ni ska hoppa av. Med lite träning kommer det gå galant hon kan det här:) ha det toppen kramar från oss alla!

2011-03-04 @ 10:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0