''träningen'' :/

Igår var ju jag med i mammas förra ridgrupp ( hann inte blogga igår kom hem kvart i 10 ) men iallafall det gick väl okej.
Eller jag vart arg och trött inget funkade tyckte jag men jag har bara känt henne i en månad, det är första gången hon mötte dom hästarna och hon är inte van vid dom.
Men jag vill ju så mycket att det ska funka så mycket och då grejar jag för mycket i munnen på henne och då går hon som en gammal symaskin med huvudet och när jag blir arg så stressar hon upp sig, jag får inte tänka Lillan ridning !
Jag måste tänka på min sits :o annar går det inte, jag måste vara cool lugn !
Så är det bara, annars funkar det inte.
Men jag är lite mer peppad idag, jag ska rida fram länge med, serpentiner, volter m.m
så att hon blir mjuk i sidorna sen så börjar jag kanske jobba henne lite mer lixom :)

Nu tar vi nya tag men jag älskar dig ändå mest Dusty !




Kommentarer
Postat av: Lollo

Va trist... Ja det blir ju lätt så att man vill så mycket mera! Det kommer väll :)

2011-03-30 @ 15:53:51
URL: http://www.nattstad.se/louisebrantsberg
Postat av: Josäfin :>

Så sjukt söt ponny :D



sv: Aw tack :D

Vad gullig du är :')

2011-03-30 @ 19:32:28
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Bea - Dressyrryttare

Jag känner igen det där med om man blir lite arg så blir hästen stressad, Doxa är precis lika da´n. Man måste vara lugn hela tiden för om hon gör något fel och man blir lite frustrerad över det, så blir nästan hela ridpasset förstört. Inte riktigt hela men hon blir lixom överallt och ingenstans, hon tänker inte klart då. Men vad tusan Doxa är inte riden i ett år än så jag får tänka på det hela tiden :) Sen när man är lugn så är hon en dröm <3

2011-03-30 @ 20:10:08
URL: http://besah.blogg.se/
Postat av: mmmmm

så illa va det inte alls! Skänkelvikningarna var super! <3 så det så!

2011-03-31 @ 22:05:59
Postat av: emelie

Måste säga att det är en otroligt charmig ponny du har :)

2011-04-03 @ 09:28:12
URL: http://hoppidioterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0