Dusty har sina dagar .. ;)

Börjde med att packa hö och göra betfor när jag kom till stallet, sen mockade jag hennes box. Sen hämtade jag henne i hagen och började spola av hovarna och borsta henne :)
Jag red barbacka idag så ingen sadel men jag tränsade henne med hopptränset och sen fick hon ha ett stalltäcke när vi red ut. Hon var ganska så fjantig idag, skulle stanna och vända hem. Och det gjorde hon ungefär 3-4 gånger men jag vann tillslut! så jag fick trava lite ibland för att vi skulle komma någon vart ;)  men jag tror lite att det var för att vi var nära stallet, på wittvång gjorde hon det. Hon var ganska pigg, skrittade på bra med öronen frammåt hela tiden!
Efter jag hade tagit av henne allt så gick jag ut med henne i grimskaft och ett spö, för att föra så som Maria Gretzer gjorde i det HÄR avsnittet i ponnyakuten 1. Spola fram till 03.55 och frammåt så förstår ni nog ;)
Men i alla fall så tog jag änden på spöt som hon gör i filmen och ''duttade'' lite på sidan av henne så hon kulle flytta på sig, sen backade vi lite ockå och det gick jättebra !

busponnyn♥

Kommentarer
Postat av: Amanda

HAlloj!

HAr du gjort din Bloggdesign själv?!

2011-11-14 @ 20:26:08
URL: http://amandalodesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0