With you I'm whole, without you I'm half ♥

Dagens ridpass gick så otroligt bra ! åh vilken ponny jag har ♥
i början av passet så skulle vi skritta fram och då var Dusty ren utsagt jättefjantig, skulle stanna, stegrade lite och ja. asså inte högt hon ville hem så hon stog med näsan åt det hållet vi skulle åt och då vände hon runt i luften typ men jag bestämde mig för att hoppa av och leda henne så vi skulle komma någon vart för hon ville inte gå framåt alls. Men jag hoppade upp sen igen och då gick allt bra ;) Red fram henne på små volter, halter så hon skulle lyssna bra.
Och det gick bra, alltid konstigare att rida i hoppsadeln haha !

men hon kändes fin, så jag fattade galopp och försökte mig på lite galopp - halt - galopp - halt osv. och det gick faktiskt bra, hon lyssnade men det var lite segt när vi skulle göra halt men hon var verkligen framme för skänkeln och fattade galopp jättefint ! så jag började komma på lite upphöjda bommar och småhinder som vi räknade galoppsprång imellan och det gick helt suveränt ! hon var så himla fin, Dusty är ju ingen hopphäst, hon har aldrig stannat på ett hinder, hon vill alltid rätta till det på hennes sätt. som hon tror är rätt, hon är så söt ! ♥

när vi skulle räkna galoppsprång så skulle hon inte dra (hon brukar det ^^), så om hon drog så gjorde jag en halt och hoppade inte det andra hindret och det funkade riktigt bra hon hade så himla kort och fin galopp idag så det finns inte ! hon hoppade jätte runt och fint ! :D så jag är mer än jättenöjd med henne !




BÄSTA ponny ! ♥

Kommentarer
Postat av: Fanny Jaensson

kul att det gick bra :D <3

2011-11-04 @ 23:04:58
URL: http://hovskrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0