Dagens ridpass

Tjenare !
När jag kom till stallet idag så började jag med att  hälsa på min älskade ponny i hagen som blev jätteglad när jag kom :') men i alla fall så började jag med att mocka, packa hö och göra betfor + bytte vatten. Sen hämtade jag Fina Dusty i hagen, ögat var inte svullet idag ! :D eller kanske litelitelite men då ska man vara petig ! så jag var en glad tjej då ! :D
Ställde henne på gången och borstade henne, satte på henne all utrusting förutom sadel då, skulle ju rida barbacka idag. Så jag började ju med att skritta fram i 10 minuter och sen började jag korta upp tyglarna och jobba henne och hon var superfin redan i skritten, gjorde lite skänkelvikningar och mycket volter som jag formade henne runt, sen när det kändes bra så började jag att trava och hon var jättefin där med, gjorde samma som i skritten, mycket volter och mycket skänkelvikningar ! och hon gjorde en del jättefina skänkelvikningar !
Sen galopperade jag väldigt mycket idag, sen travade jag runt henne lite runt ett hinder och jag skulle ha samma storlek på volten i traven som jag skulle ha när jag fattade galopp och det gick jätte bra körde galopp skritt galopp osv och hon gjorde det skitbra min lilla ponny ♥ höger varv var lite jobbigare men hon kämpar på jättebra !
så jag är jättenöjd !
Min fina ponny <3
Sen, när jag höll på att skritta av så kom Sara som står i stallet och frågade om jag ville rida hennes häst Magill och det ville jag ju så jag red ett pass på Magill också ^^ När man kollar på när Sara rider så är hon så himla fin !
Gud vad annorlunda det var ! så himla stora kliv och så fin hon var men mycket häst att rida, kunde inte sitta ner det gick bara inte ! men ruskigt fin häst asså, skulle verkligen kunna göra om det :p
galoppen var jättestor, fin och rund så det var jättekul ! :D
Här är en bild på fina Sara & Magill !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0