Dagens ridpass - Dusty & Tuff

Cyklade som vanligt till stallet idag, när jag var framme så hälsade jag på Dusty sen gick jag in i stallet och började med att packa höpåsar sen gjorde jag betfor. Och sen mockade jag ju såklart + att jag bytte vatten :)
Sen tog jag och en till i stallet in alla hästarna, och då passade jag på att ställa upp Dusty på gången.
sen när vi hade tagit in alla hästarna så började jag borsta Dusty ♥ sen tog jag på henne allt hon skulle ha på sig och gick ut på banan. Skrittade fram kanske tio minuter och sen kortade jag upp tyglarna och började jobba henne, inte alls länge skritten. Travade ganska direkt och ställde lite utåt lite innåt och hon var jättefin ! :D sen när jag galopperade så gjorde jag samma sak, ställde lite utåt och lite innåt och hon blev så fiin ! ♥ sen travade jag av henne lite, och sen saktade jag av till skritt. Hon var så duktig ! sen gick jag in i stallet, mamma gjorde i ordning Dusty för att nana medans jag tog ut Tuff och borstade honom och tog på honom all utrustning :)
skrittade fram lite kortade tyglara men idag gick det inte så bra, han sökte sig neråt men inte alls lika mycket som igår. Men det är ju andra gången så jag kan ju inte kräva så mycket ;)
sen tog jag av honom all utrustning, sopade stallet pussade godnatt till Dusty och åkte hem :)

finaste gummsan ♥

Kommentarer
Postat av: Fanny Jaensson

sv: rebecka! :D <3

2011-10-28 @ 23:29:50
URL: http://hovskrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0