i will never be the same without you

Hejsan svejsan, vaknade kl tio idag. Åt mat fixade i ordning mig och så fick jag skjuts till stallet av mammsen !
Började med att mocka Dustys box, bytte vatten och la in insläppsmat till henne. Sen hämtade jag min fina pålle i hagen, spolade av hennes ben och började borsta på henne. Sen tog jag på hene all utrustning och började skritta till wittvång där jag skulle möta upp Fanny, Amanda och Emma. Amanda skulle hoppa sin häst idag, Fanny och Emma skulle mest ta lite kort och rida lite på Amandas häst Pontiac, men eftersom jag hoppade i måndags så ville jag inte hoppa Dusty idag. Red istället ut ! red till travrakan, och det gick ganska skrittade halva först och gjorde skänkelviknngar och då var hon jättefin men när jag började trava så gå det mycket ''fortare'' asså trav är ju trav men det är skog på sidan och då kommer det ju fortare och det klart att man kollar lite då :p hon var spänd i formen för att det var mycket att kolla på men jag gjorde samma som i skritten, skänkelvikningar. Sen det roligaste av allt : galopp hemmåt ! det gick så fort så det kom tårar i ögonen haha ! stumpan ♥ men kul var det ! :D
sen skrittade jag tillbaks till wittvång och kollade lite på när dom hoppade, medans jag gjorde det så stretchade jag hennes hals eller hur man ska säga, i allafall så över ställde jag henne så att hennes mule nuddade vid mitt knä.
Sen skrittade jag och alla andra till stallet :) tog av Dusty all hennes utrustning och släppte ut henne i hagen. här är några kort som Fanny har tagit med hennes kamera !





skulle kolla om jag hade rätt sittben, därför kollade jag ner ^^










Bilderna blev i lite olika storlekar :( men dom är jättefina i alla fall :D

Sen hämtade jag Tuff i hagen och började borsta honon, tog på honom all utrustning och gick in på banan och red lite. Gick lite bättre idag men han är så himla stark men jag försöker haha ! men det gick ganska bra, har inte så mycket mer att säga, har varit i stallet i 6 timmar idag haha !
/ Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0