Igår var Dusty inte på humör..

Min klasskompis Cajsa hängde med igår så det var jättekul !
började med att tog in Dusty från hagen och då var hon så duktig, stog så snällt på gången och ville gosa, så vi började med att borsta henne och ta på all utrustningen, hon hade sitt fina pullarträns och det tredelade bettet, red till travrakan i alla fall och det gick väl inte så bra om man säger så..
skrittade fram ett tag och sen kortade jag tyglarna och började jobba henne, så var hon jättefin men när jag skulle börja trava så var hon jättespänd, otroligt okoncentrerad och allt var tydligen jobbigt, men jag red ju som jag brukar göra ! sen stannade hon ibland och då fick jag ju sitta och sparka på henne, skulle ställa och böja henne men det ville hon verkligen inte.. :p
så red in på banan lite och rd också och då vart det mycket bättre ! tror hon ska få vila några dagar så hon hinner och tänka lite också, och så vi hittar en dressyrsadel ! men när jag tog in henne på gången så stog hon och var så glad och nöjd så jag vet inte vad hon var på för humör idag ! xD
Men Dusty är fortfarande den bästa i världen
Foto : Emelie Jansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0