Gästbloggar

Hej!
mitt namn är Emma Andersson jag är 13 år och har ridit i ungefär hela mitt liv.Började rida på folkatorpsponnyridskola där jag träffade Amanda.Red nog där tills jag var 11 år då jag fick min livs första ponny alltså Sörbys Zilda.Hon är just nu bara 6 år men när vi köpte henne var hon bara 4 år och vara inriden.Vi har utvecklas till sammans med både dåliga och bra ridpass, startade våran första blåbärshoppning när jag hade haft henne i 4 veckor dock bara 60 cm så de var mer att jag skulle känna på. Men det gick riktigt bra denna runda.Några stillastående hop och inget lagom tempo så kom vi runt banan, hon var dels inte musklad och hade ingen ork. Men tiden gick och vi startade mer och mer clear rounden/pay and jump:er. Vi kom hem med rosetter varje gång. Hon musklade på sig och fick mer ork så vi gick upp till 80 cm.

Nu ligger vi på lokalt LC/LB nivå. Vi har startat några LC klasser och även försökt kvalat upp oss i LB , vi klarade första kvalet men sen så ramlade jag av i kommentationen andra kvalet,rivning 3 kvalet och 4 avramling. Så nu har vi lagt kvalet åt sidan och jobbar på de senare i höst.

Vi har även tävlat  Div III laget första omgången kom vi 2, andra omgången kom vi 1 och tredje omgången kom vi 3 så totalt vann vi hela serien.Klubben som vi är med i är Viby rid och körsällskap. Nu håller vi på med div II ,då de går något sämre , första omgången kom vi 4 och andra kom vi också 4 så 3 omgången är nu i helgen som kommer då vi är borta. Så denna omgång ska jag inte vara med på , både för att det är LB och att vi är borta. Men ska starta KM om någon/några veckor ,både dressyr och hoppning.

Ett tag satsade jag mest på hoppningen men nu satsar jag nog mest på dressyren. Tycker att det är riktigt kul nu när man har kommit en bit. Rider för Helena sterner just nu men hon har frågat mig ifall jag vill pröva att rida för helen wannert. Riktigt kul att hon frågade mig. Hopptränar just nu för Marion Johansson men ska även pröva Pia Eriksson eller Britt Pärsson.

Mer info kan ni få hitta på min blogg , där skriver jag varje ridpass och bilder kommer varje dag och film kommer då och då.Åsikts inlägg och massa annat inom hästsporten finns.

http://vibymuppen.blogg.se , hoppas på massa nya besökare och dessutom mycket kommentarer.



/Emma Andersson :)

Kommentarer
Postat av: Louise Brantsberg

v roligt :) en till blogg att kika in :)

2011-09-14 @ 14:07:52
URL: http://atlantico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0