Åsiktsinlägg - Tävling

Att tävla tycker nog dom flesta är det roligaste som finns, själv tycker jag det är super att tävla, tycker det är riktigt skoj!
Men en sak som man måste tänka på [Som jag tänker på hela tiden] är att dom flesta absolut inte alla men dom flesta lägger kanske mycket krav på sig själva och hoppas på att få med sig en rosett hem, självklart är det roligt att få med sig en rosett hem men jag menar om man inte skulle få det, då är det ganska många som kan bli jättebesvikna. Vilket inte är så roligt! 
Jag tävlar inte för att få rosetter, jag tävlar för att det är roligt. Det ska vara roligt att tävla! Man tävlar inte för att vinna massor med rosetter, inte jag i alla fall.. Det är alltid ett stort + om man får med sig en rosett hem!
Vissa kanske inte förstår mig nu men jag tycker man ska vara nöjd ändå! Om hästen är jättefin på framridningen/på banan - var nöjd med det då! Om det kanske inte står samma sak på protokollet så skit i det, det är känslan som räknas! Om hästen hoppar superfint på framhoppningen, då skulle jag vara jättenöjd med det! Man måste tänka posotivt hela tiden och tänka på bra saker. Jag brukar säga en viss % som jag är nöjd med, i LB så är det 60 % och i LA är det 56 %. Då är jag nöjd med % men sen går jag väldigt mycket efter ritten också.
Den här ritten, LA-debuten gick så sjukt bra! Det var en av våra bästa ritter, hon var så himla fin! Även fast vi inte är så bra på skänkelvikningarna/förvända galoppen så är jag nöjd med det! Jag brukar alltid skriva ''det får gå som det går'' och det gör det ju, det får gå som det går, man kan inte alltid vara på topp :)
Jag hoppas ni förstår hur jag tänker - Det är känslan som räknas!
Trackback
RSS 2.0