Dagens ridpass 10/4 - [Dusty ♥]

När jag kom till stallet idag så började jag med att hälsa på en blöt Dusty, hon var verkligen blöt, snuttan ♥ Men innan jag tog in henne så mockade jag och gjorde hennes insläppsmat. Sen tog jag in henne, spolade av benen och borstade henne så hon blev lite ren i alla fall ^^ Red i hoppsadeln idag eftersom jag är lite rädd om min dressyrsadel haha för det regnade ju så hihi!
Så jag skrittade fram och jag kände att hon slängde lite med huvudet men jag vet inte var det var, blev bättre sen! Skrittade ganska länge och då gjorde jag voltre, serpentiner och lite skänkelvikningar. Skänkelvikningarna var ovanligtvis bra, typ 2 av 7 vart inte bra så det bra hihi! :D Hon hade lite bråttom när dom blev lite sämre och jag fick inte till dom så bra. Sen började jag trava och det kändes bra hon var fin! I högervarvet var det mycket bättre men i vänster så var det inte så bra asså :/
Jag red lätt då som det gick helt okej, jag tänkte flera gånger att jag skulle sätta mig ner men det kändes så konstigt för mig haha, mer som en fladdrande kyckling än en mjuk ryttare x) Men jag bestämde mig för att sitta ner i alla fall och guuud vad fin hon blev! Riktigt fin blev hon i båda varven, så jag red på en 20 meters volt och gjorde halt på medellinjen och dom blev helt okej lite snabbt inpå eller hur man ska säga men jisses vad bra hon lyssnar när vi ska göra halterna! :D Duktiga pållen ♥
Jag är mer än nöjd i traven, hon var sjuuukt fin i formen asså! Sen i galoppen så var hon grymt fin asså, fick driva som tusan [i traven också, det behövs haha!] men jösses vad fin hon blir då, så samlad och fin. Avsaktningarna och galoppfattningarna blev också bra! Sen så skrittade jag av henne och klappade henne massor, hon var så himla duktig! Sen efteråt så gick jag in i stallet och tog av henne allt och sen iväg på hoppträning för att kolla på Maja!
Älskar dig mest av allt hjästat ♥

Kommentarer
Postat av: Felicia

Sv: Tack!

Ja, jag har haft en bra dag, har du? :)

2012-04-10 @ 21:12:19
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/
Postat av: matilda

vilka häftiga ögon hästen har :D

2012-04-10 @ 21:21:18
URL: http://skogsrusset.blogg.se/
Postat av: elin (:

Dusty är så fin & du rider jättebra :D

ni är som gjorda för varandra eller vad man ska säga!

2012-04-10 @ 22:39:11
URL: http://elinohrn.devote.se
Postat av: felicia

Sv: Aa, det får man göra! :)

2012-04-11 @ 06:59:04
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0