I'll be standing right next to you ♥

Hej på er! Som jag skrev förut i ett inlägg så var det helt fantastiskt kul att träffa Dusty igen, saknat henne så ♥ Direkt när jag kom till stallet så hoppade jag ur bilden och sprang in i Dustys hage för att säga hej och ta in henne i stallet. Pussade på henne sammtidigt som vi gick in hihi :D Men i alla fall så red jag först idag så jag gjorde i ordning henne, borstade av henne och sen på med sadel och träns. Hon hade lite myror i brallan när vi stog i stallet, pigg ponny! Dagens ridpass började med att klättra lite i skogen, mysigt värre!
Det gick superbra, när vi precis hade kommit till klätterbackarna så hörde hon någonting bakom sig och blev lite rädd men annars gick det hur bra som helst. Pratade med henne hela tiden, och då menar jag hela tiden haha! Men jag tror det var bra för då lugnade hon ner sig väldigt mycket, berömde henne massor när hon gjorde rätt och pratade lugnande. Hon var suuuperduktg då, lugn och fuperfin! Jag slutade när det gick som bäst så då gick vi hemmåt igen och hon var lite pigg så jag gick in på banan och galopperade av henne lite, och lite trav ^^
På banan gick det bra, hon var fin! Men hon ville inte lägga så bra stöd på bettet, i höger varv så var det mycket mycket bättre men i vänster gick det inte lika bra men vi jobbar på det! I galoppen var det mycket mycket bättre! Galopperade i lättsits så hon fick sträcka ut lite men satt ner också så det gick jättebra! :D
Sen gick jag in i stallet och tog av henne utrustningen lite snabbt för vi skulle släppa ihop Dusty och Splash i samma hage. Det gick superbra, Dusty är ju ett sto så hon vart ju tjurig och kickade lite mot Splash men det gick bra! Splash galopperade mest runt och en gång gick han omkull, stackarn men det gick bra! Så himla skönt, tror det kommer bli superbra när dom får lära känna varandra lite! Dusty är nog den som bestämmer tror jag, den tjurtanten! Får se hur det går imorrn, hoppas på det bästa! Vill ju inte att det ska hända någonting :( Men kul hade dom :D [hoppas jag!]
Typ tjurisen nummer ett? Dustypluttan då♥

HAHAH döööör så himla söööt! Men Dusty aja baja, så får man inte göra! Synd att jag inte fick med hela Splash på den här bilden :/

KOMPISAR! :D Hoppas det kommer hålla sig såhär som det är på sista bilden på båda, hiih!

Asså ååh, min finaste! Blir så glad av att se henne ♥ Älskade ponny!

Kommentarer
Postat av: Julia

Älskar verkligen din ponny och jag är inte någon ponny-människa!

2012-04-09 @ 22:45:53
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Frida

Så himlans fina tillsammans, och söta bilder i hagen, hihi:')<3

sv; Taack!:D<3

2012-04-10 @ 10:15:37
URL: http://fridarydbjer.blogg.se/
Postat av: Melina

Åh ni är så fina tillsammans! Din sadel ser så grymt skön ut också hehe :D

2012-04-10 @ 12:50:05
URL: http://goldenhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0