I'm nothing without you ♥

Idag när jag kom till stallet så stog Maja och hennes lillasyster Stina i Dustys box och hade mockat den, så snälla dom är! Så det fick inte jag göra idag haha :D Sen gick jag och gjorde hennes kraftfoder och packade hennes höpåsar och fyllde på hennes vatten. Sen tog vi in Splash [Ponnyn som Maja har] och borsta och greja, sen ut på banan för att rida :) Maja såg jätteglad ut hela tiden och det såg riktigt bra ut! Så fina är dom! :D
Sen tog jag in min älskling och det blåste ganska mycket och Dusty stog still i hagen och sov, så då hade hon blivit kall så hon stog och skaka hjärtat :( Hon hade täcke på sig i hagen men hon frös väl i alla fall :/ Så jag tog på henne ett fleecetäcke och ett stalltäcke och försökte borsta av henne så fort det gick och så på med skydd och träns, jag red barbacka så hon skulle få ha på sig täckena så hon skulle bli varm! Så jag klärttrade lite idag och det gick helt okej, det blåste ju och då blir Dusty lite känsligare för allt ljud och så, så det gick helt okej jag försökte prata lugnande med henne och det blev bättre!
Sen red jag in på banan lite så hon skulle bli varm och jag måste bara få ta i lite GOOOSHHH VAD FIN HON VAAA!!! Asså det var helt sjukt vad fin hon var, så himla mjuk och fin och formen var stadig och verkligen mumma! Så grymt fin, traven var perfekt och galoppen också. GRYMT fin var hon, galoppfattningarna vart också asgrymma så jag är mer än riktigt nöjd idag! :D Sen fick Stina hoppa upp lite, hon skritta och trava lite. Såg superfint ut, i traven så gick Dusty i form av sig själv haha! Sötnöten ♥ Sen släppte jag ut henne i hagen med ett vintertäcke och stalltäcke haha så hon inte skulle frysa, hihi!
bästa pållen ♥

Kommentarer
Postat av: frida

Jag har inte följt din blogg så värst länge, så undrar lite hihi. tacksam för svar :)



•rider du för det mesta bara dressyr eller hoppar du också ibland?



•hur gammal är ponnyn?



kramis! :D

2012-04-01 @ 19:02:37
URL: http://allround.devote.se/
Postat av: Kajsa

är allt bra? :)

2012-04-01 @ 20:03:17
URL: http://kajsapower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0