CONNEMARA RIKS 2012 - DRESSYREN

Tänkte skriva lite om Connemara Riks, kom på att jag inte hade gjort det men nu kommer det! I Fredags så var det ju första dagen på meetinget, det var ju då dressyren var, den som alltid går bäst! ^^
Vi åkte vid halv tio och var där i god tid så vi gjorde i ordning allt och sen lastade vi ur och då började jag rida fram som vanligt, red lite i alla gångarter och hon kändes fin! På banan så blev det lite småmissar här och var men jag var nöjd! Det var en dörr längst in i ridhuset som var lite läskig tyckte Dusty men brydde sig inte efteren stund, men jag var nöjd! 67.65 % blev det och en 2:a placering! :D Hon som vann hade tävlat nationellt och vann på över 73%!

LA:1
Red fram, gjorde skänkevikningar, ryggade, förvänd galopp och det som är med i LA:1an, det kändes super! En skänkelvikning blev riktigt bra! På banan så kändes det också bra, inridningarna blev lite vingliga, fick 8:or på dom i LBn men nu i LAn så går det ner till 5/6or direkt, men så är det! I första travvolten så blev det ett missförstånd, jag ville driva på henne lite och då fattade hon galopp + att hon hoppade in i galoppen från skritt till galopp, men jag är nöjd! 57.90 % blev det, om man tänker på att det var en regional LA + dom stora missarna och ändå får så, jag är supernöjd! Världens bästa Dusty ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ni är så fina ihop <3

Svar: Åå tack bästa duuu! <33
Amanda

2012-08-04 @ 16:52:13
URL: http://horseelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0