Dagens Ridpass, 23 Augusti 2012 [Dusty♥]

Dagens ridpass gick riktigt bra, bortsett från regnet som vräkte ner emellanåt.. Men i alla fall så hoppade vi ju! Men innan vi gjorde det så red vi fram. Skritade fram och sedan jobbade jag henne lite lätt. Eftersom det regnade så var jag schysst mot henne, hon vill gärna vända huvudet emot regnet och då blir det så krångligt för mig som ska försöka få det bra men idag gick det faktiskt helt okej! När det kändes bra så började jag trava lite, red mycket på spåret, lite halter osv. Inte så avancerat helt enkelt ^^
Tog en galopp i varje varv också, hon var superfin! Sen började vi hoppa på en långsida där vi skulle få in 4-5 galoppsprång, vi skulle trava in och sen galopp resten. Det gick bra, hon är så himla lydig så jag kan korta så mycket men vi 'tränade' lite på att jag skulle få upp farten lite mer. Jag är så van att sitta i en lugn samlad galopp, men i hoppningen måste jag rida mer frammåt! Och tillslut så hoppade hon superfint! Vi hoppade sedan en liten bana, en kombination hoppade vi också, gick superbra det med! :D 
Den lilla banan som vi hoppade låg tillslut på 1 metet faktiskt, hon bara flög över! Det var någon gång som hon rev men jag hade henne inte framme då, man kände skillnaden när jag hade henne framme och inte. Hon var superfin och hon tycker det är så himla roligt! Hon var pigg och glad! :D Jag var nöjd med henne och Cassandra sa att hon såg jättefin ut, kul att höra!

Kommentarer
Postat av: Julia - en ponnyryttare♥

NI ÄR FINAST I VÄRLDEN <333333333
TILLSAMMANS ÄR NI OSLAGBARA! :D<3

Svar: Åå, tack julia! :')) <333333
Amanda

2012-08-25 @ 11:58:26
URL: http://eliteponys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0