♥ Den ända gången vi backar, är när vi tar sats

Hejsan Svejsan! idag hänge ju finaste Fanny med till stallet, vi cyklade till stallet och när vi var framme så gick vi först ut i hagen för att hälsa på min älskling, sen gick vi in i stallet för att mocka. Jag hade hand om Splash idag också, så vi mockade 2 boxar och sedan packade vi hö och gjorde krafften. Vi hade faktiskt med lite matsäck också så det åt vi innan vi hämtade Dusty! Mycket skratt blev det!
När vi var klara så gick vi ut i hagen för att hämta min fina ponny ♥ Ställde upp henne på gången för att borsta och kratsa hovarna, lindade benen och sen på med sadeln och tränset! Hon var taggad när jag tränsade henne, haha! Sen skrittade jag vidare till banan. Skrittade fram en stund, när jag hade skrittat ett tag så börjde jag jobba henne lite, hon kändes riktigt fin faktiskt, blev lite förvånad men skritten var nästintill bäst idag! Gjorde halter, skänkelvikningar serpentiner, ställde/böjde på henne och det funkade otroligt bra!
Började trava sen, travade runt mest till en början så hon skulle komma igång lite, gjorde samma sak som i skritten, ryggade någon gång också och den vart bra! Skänkelvikningarna börjar jag komma på lite mer hur jag ska göra så dom blir bättre, det går frammåt! Gjorde även lite svaga öppnor och slutor, funkade superbra det med! Satte mig ner och jobbade henne lite, gjorde lite travökningar. Stundtals vad hon superduperfin! 
Fattade sedan galopp, ställde mig i lättsits först så hon får frusta av sig lite. Sen satte jag mig ner och försökte samla ihop henne. Det kändes jättekonstigt för hon tog in rumpan och tog ut ytterbogen i höger varv, så det var lite svårt att rida då, hehe! Gjorde samma sak fast i vänster varv och då var det som vanligt, samlade och då var hon riktigt fin! Skulle kunnat samla snäppet mer men jag är nöjd! Tog en till galopp i höger varv, då var det som vanligt igen. Då var hon jättefin! :D
Sen fick Fanny hoppa upp, tror hon tyckte det var kul, hihi! :D
Sen hoppade jag upp igen och skrittade av henne!
mitt hjärta ♥

Kommentarer
Postat av: fanny Börjesson :)

tack för idag! :*
ni är så snygga! dock är jag och dusty skitfula på bilderna. hahah xd<3333333333

Svar: tack själv för idag vännen! Måste göras om! Nää, ni är asfina! :** <3333333333333333
Amanda

2012-08-05 @ 23:31:12
URL: http://fannyboorjesson.blogg.se/
Postat av: Mariama

så bra du rider :) fin häst!

Svar: Åå, tack! :D Vad glad jag blir! Tack :D
Amanda

2012-08-06 @ 09:08:22
URL: http://www.MariamaMbye.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0