Just thinking about you makes me smile

Hej! Idag har det varit en sjukligt bra dag, skolan var perfekt och Dusty var så himla fin! Red ju till ridhuset idag, skrittade en stund i ridhuset och sedan började jag jobba henne. Hon var väldigt fin, ibland blir hon lite fast i munnen men hon är ändå väldigt mjuk och böjbar! Gjorde lite öppnor, slutor och skänkelvikningar vilket hon gjorde galant! Förresten så red jag i hoppsadeln idag, för lite variation men också för att jag kommer åt henne lättare så vi körde hopp/dressyr idag ;) 
 
När det kändes bra började jag trava henne i lite olika tempon, långsamt/snabbare men ändå lungt om man säger och hon lyssnade otroligt bra och var väldigt lyhörd på mina hjälper! Gjorde samma sak som i skritten, öppnor/slutor och skänkelvikningar och hon gjorde det lika bra i traven. Hon var så fruktansvärt fin! Galoppen var inte dålig den heller, hade ett vanligt tempo från början och sedan samlade jag ihop henne, så fin! I avsaktningarna tog jag massamassamassa halvhalter så det skulle bli en mjuk övergång så hon inte släpper ryggen, funkade väldigt bra förutom en gång då jag inte vet vad hon gjorde men då gjorde jag halt och fattade ny galopp som inget hade hänt och gjorde om och då blev det mycker bättre! Målet med det här ridpasset var att ha henne låg i traven och skritten, lite högre i formen i galoppen och ha henne lugn, och hon skötte sig så himla bra, hon var så sjukligt fin asså!
Världens bästa ponny, du gör mig så himla glad hela tiden ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0