Dagens Dusty ♥ [Ut&Ridhus]

Idag hade jag tänkt att Dusty skulle vila men jag red henne så får hon vila imorrn istället ! ^^

Jag hade tänkt att jag skulle rida ut lite men jag kände att hon var väldigt pigg så jag red ut en stund och sen red jag in i ridhuset. När jag red ut så var hon väldigt lugn men hon gjorde sina ''vändahemmåtsvängar'' lite då och då, ibland tog hon bara i backen och backade ett steg och sen gick hon fram men jag kom fram till wittvång och då travade jag lite i deras alé men nä, då funkade nästan inget. Hon var på tårna och var dunderpigg så det gick inte att göra några skänkelvikningar, typ 3 stycken blev kalasbra men aa, ni fattar xD
Sen red jag in i ridhuset och jag började jobba henne ganska direkt. Och hon var riktigt fin i formen nästan sådär fin som hon var på träningen ! Så jag började trava henne lite och var petnoga att hon fick inte öka någongång, och massor med sånt och då blev hon riktigt fin, jättenöjd ! Sen galopperade jag lite också och hon var väldigt lugn och avslappnad men formen var inte prima men rätt så bra ! [Det var jag som grejade med mina händer] Men jag är jättenöjd med dagens ridpass, hon var jätteduktig ! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0