Hur är Dusty och rida ?

Har fått ett önskelägg av ingen mindre än underbara Tuva, och hon undrarde hur Dusty är och rida. Så det ska ni få veta nu !

DRESSYREN:
I dressyren är hon känslig i munnen, så om man sitter och lirkar lite med fingrarna så måste man verkligen ha en stadig yttertygel och väldigt mycket ytterskänkel för att hon inte ska gå som en symaskin när man rider. Men om man har en stadig yttersida så är hon ganska stadig när man travar runt. Oftast så är hon ganska känslig för skänkeln också men ibland så är hon inte lika känslig. Ja jag vet inte vad man ska säga mer, man måste ha mycket skänkel och hålla om henne men det behöver man ju på nästan alla hästar så ^^
Och om hon är sådär fin så är hon världes underbaraste att rida, galoppen är helt awesome ! Hon är väldigt sammarbetsvillig och vill göra rätt men ibland så blir det fel haha :D
På den här tävlingen var hon sjukt fin men inne på banan så började hon gnägga men jag tyckte inte att det blev så mycket ''värre'' för att hon gjorde det. Och ni ser att mina tyglar glappar lite ibland och då blir hon lite ostadig för att jag inte hade en bra yttersida, hoppas ni förstår vad jag menar ! ^^
HOPPNINGEN: I hoppningen så tycker hon att det är svinkul och drar ganska mycket [ibland] men om jag har henne på rätt ställe så hoppar hon väldigt bra ! Både hon och jag är lite ovana på avstånden och lite sånt men hon hppar allt i alla fall även fast hon kommer lite konstigt, räddaren i nöden ♥
Ibland kan hon bli lite stark och så gapar hon och stretar imot haha x) Men sån är hon ! Efter när man har hoppat ett hinder så brukar hon dra ganska mycket men vi tränar på det !

Men hon är väldigt väldigt rolig och rida och det är huvudsaken ! :D
Rörigt inlägg, ni får ni kommentera om ni inte förstog något !

Kommentarer
Postat av: tova [ en blogg utan pappa ♥ ]

allt bra idag söte? :D <3

2012-02-22 @ 15:21:24
URL: http://ttovahelgessons.blogg.se/
Postat av: Tuva

Loveu sötan, tack att du tog din tid och gjorde inlägget!!!<3<3<3<3<3

2012-02-22 @ 17:31:10
URL: http://cavallii.blogg.se/
Postat av: Annika

Härliga bilder :)

2012-02-22 @ 20:11:30
URL: http://blogofphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0