Anrell backar

Haha ! ^^ Ni måste läsa !


Aftonbladets krönikör Lasse Anrell, som i tisdagens Sportbladet undrade vem Rolf-Göran Bengtsson är och att hästen skulle ha vunnit Jerringpriset, backar och säger att han ångrar allt. Nu har han även upptäckt och erkänt hur svårt det är att rida.

Han är dock inte helt ångerfull och säger samtidigt i dagens webbupplaga att han är stolt över allting, att hans avsikt var att provocera och dra ner byxorna på både ridsporten och Jerringpriset. Han medger också att han inte förstår sig på hästar, att han är otroligt livrädd för hästar som är stora, håriga och lömska.

Anrell och Aftonbladet har dock antagit utmaningen från Mirre Mikkola att sitta upp i en sadel. Det skedde på Huvudsta ridskola under onsdagen, där en blek och livrädd krönikör fick ledas runt manegen.
- Det krävdes mycket övertalning och han var uppenbart rädd. Han gjorde också tydligt och klart att ledaren absolut inte fick släppa hästen. Efter en stund vågade han medan ledaren fortfarande höll i hästen skritta över ett 15 centimeter högt hinder, säger Mirre Mikkola.
Det gamla, gyllene ordspråket ”värp först och kackla sen” verkar stå sig.

Uppdatering
När Ridsports Annelie Frank fick tag i Lasse Anrell var han inte helt lycklig över dagens utmaning.
- Det var fullkomligt vidrigt att rida. Jag ställde upp på att rida en ponny, men den här hästen var jättestor.

Anrell, som är en rutinerad räv i sportvärlden, är lite förvånad över reaktionerna på sin krönika.
- Som krönikör är det min uppgift att provocera. Jag trodde att det skulle bli en hel del reaktioner, men det blev värre än vad jag hade förväntat mig.
- Om nu Jerringpriset speglar vad det svenska folket tycker ska det kanske inte bara vara fotboll och ishockey på sportsidorna.



Kommentarer
Postat av: Fanny Jaensson

sv: hihi jag söt? DU ÄR! <3

2012-01-19 @ 19:20:05
URL: http://hovskrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0