Ge en häst vad den behöver och den ger dig sitt hjärta.

Idag när jag kom till stallet så ropade jag lite till Dusty när hon stog i hagen, hon stog och åt så jag lät henne göra det ! ^^

Började med att mocka boxen och sen tog jag in Dusty så hon fick äta lite. Och när jag gick in med henne så brukar jag alltid klappa henne och prata massa med henne och när jag klappade så var det som att det var obehagligt på något sätt så hon var väl lite öm eller något efter sprutan. Men jag tänkte inte mer på det och fortsätte med att göra betfor och krafft + att byta vatten. Sen berättade Cassandra att imorse när hon skulle sätta på henne täcken och grimman så vände hon så hon gick iväg i oxen, svårt att förklara men hoppas att ni förstår !
Och samma sak händer när jag ska gå in, och när jag släppte in henne i boxen så tar jag alltid av grimman men när jag skulle ta ut henne idag så fick locka henne med godis och hö men vi fick tag i henne tillslut för hon bara vände med huvudet hela tiden. Cassandra fick tag på henne så då ställde jag upp henne på gången och borstade henne i ungefär 45 minuter. Det var supermysigt ! :D sen friserade jag henne lite också, hon blev så snygg så !
Men jag blev så fundersam varför hon gjorde så, hon brukar alltid komma fram när man ska sätta på grimman men nej inte idag. Så jag tog tempen på henne och hon hade lite feber, 38.4 tror jag hon hade :/
min äääälskling ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0