Man måste våga misslyckas för att kunna lyckas !

Ja, dagens ridpass vet jag inte hur jag ska förklara men jag ska försöka ta det lite kortfattat !

Jag red i ridhuset i dag, ganska länge så hon skulle få en liten genomkörare haha ! :D Det behövdes, eftersom hon var så pigg igår. Men nu till ridpasset ;) Jobbade henne lite i skritten på volter och lite halter, sen ryggade jag lite också och ibland gick det bra men ibland mindre bra. Började trava lite och hon kändes fin men jag hade inte samma kontakt med munnen idag, jag vet inte vad jag gjorde/red haha ! satt lite konstigt idag också, men hon var ändå fini formen tycke jag ! Hon var lite springig och sköt in rumpan eller vad hon gjorde, gjorde lite övergångar - skritt/trav, och det gick bra. Sen när jag började galoppera så var hon pigg men ändå väldigt lugn på samma gång. Men hon vart så himla fin i galoppen ♥ Sen var hon ju pigg så jag lät henne galoppera några varv i hennes takt så hon skulle galoppera av sig lite :) Sen gjorde jag övergångar i galopp till skritt, skritt till galopp och det gick oftast bra ibland åkte formen upp och då gjorde jag bara om och då gick det bättre! ^^ Sen mot slutet vet jag inte vad hon gjorde, hon började tjafsa lite och jag blev lite irriterad på det, men det blev genast bättre ! Sen galopperade jag lite mer och hon var så avslappnad! Så fin ! Sen travade jag av henne, så sammanfattningen är väl att galoppen vann, sen kommer skritten och traven på andra plats ! ^^
[Jag känner att jag börjar blir lite hårade mot Dusty när jag rider nu, jag kräver mer av henne, vet
inte om det är bra eller dåligt men det måste ju vara bra ? För jag har varit för snäll mot henne säger alla haha xD]


Min älskling♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Jag heter Johanna och förföra sommaren provred jag din ponny. Jag blev faktist lite "kär" i henne men dock hittade vi en som passade oss bättre. Min syster visade mig din blogg och jag är jätteglad att se henne nu. Man blir ju alltid lite nyfiken vart ponnyerna man provrider hamnar. Jag minns att hon hade jättefina ögon! Lycka till med Dusty, hoppas verkligen att ni har det bra tillsammans! :)

2012-01-24 @ 22:28:06
URL: http://johannabors.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Jag heter Johanna och förföra sommaren provred jag din ponny. Jag blev faktist lite "kär" i henne men dock hittade vi en som passade oss bättre. Min syster visade mig din blogg och jag är jätteglad att se henne nu. Man blir ju alltid lite nyfiken vart ponnyerna man provrider hamnar. Jag minns att hon hade jättefina ögon! Lycka till med Dusty, hoppas verkligen att ni har det bra tillsammans! :)

2012-01-24 @ 22:28:38
URL: http://johannabors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0