Lång stalldag med ett dramatiskt slut..



Idag har vi vart i stallet hela dagen!
Vi började med att mocka, fylla på vatten, packa hö och göra betfor sen sopade vi lite såklart och fyllde på vatten i hagen och Dusty var så söt som kom fram och började pussas ! ^^
Cajsa red Dusty och jag lånade busiga Tuff som jag har ridit lite förut.
Vi gjorde i ordning dom så att dom blev snygga, sen red vi ut och lite i skogen ! supermysigt ! :D

DUSTY ♥
HÄÄÄJJ ! Cajsis häääär, Dusty var jätteduktig ! Hon gjorde inga vändahemmåtsvängar (som hon kan göra).
Vi skrittade ju bara men hon skötte sig kanonkanon :D Lite pigg var hon, men det är ju bara kul !
// Cajsa

TUFF ♥
Han var piggelin om man säger så ! När vi red i skogen så fick han ett ryck och skulle trava hela tiden in i Dustys rumpa haha ! Sen skulle vi rida till Wittvång och då ville Tuffis hem och då började han gå på sidan och ja ställde sig lite men jag satt bara och skratta haha ! Men sen fick jag fart på honom ;)
Men annars så gick det super ! ^^


Sen tog vi av dom allt och jag ställde in Dusty i boxen så hon fick äta sitt lunchhö och gick vidare till hagen med Tuff. Sen fixade vi lite i stallet och sen gick jag ut med Dusty i hagen och där hände det lite saker...
Hästen som hon står med brukar naffsa lite på henne på rumpan och då är det såklart att hon blir sur men så brukar dom göra så det var ingen konstigt. Sen gick jag och Cajsa in i stallet och skulle packa hö och då hör vi någonting utifrån, jag trodde först att det var några barn som skrek men sen blev det ännu mer så jag sprang ut i stallet och ser att det är DUSTY OCH HENNES HAG-KOMPIS som står och sparkar mot varandra !
Dom bara stog och sparka, sparka och sparka och lät som jag vet inte vad. Det var så hemskt att se :(
Men jag sprang ner till hagen och skrek Dusty och att båda två skulle sluta sen stog båda still en bit ifrån varandra och då gick jag in och tog Dusty och hon bara stog och flåsa, jag hade verkligen panik när jag stog där och höll i henne, pratade lite med henne att hon skulle lugna sig se gick jag in med henne och ställde upp henne på gången och kollade ibak på bakbenen men hon hade ingenting, så skönt ! Men det tya täcket som hon hade fått på sig första gången idag gick sönder :/ Men Dusty är mycket viktigare än täcket hihi ! Men jag gick in på banan lite och travade med henne liet så att se att hon inte var halt men det var inget ! :D
Men den andra hästen tror vi att den har sparkat sig själv på något vis för han blödde :/
Ine kul asså..

Bästa pållen i alla fall ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

va läskigt:(

2012-01-02 @ 19:26:21
URL: http://crystallheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0