You are beautiful like a rainbow ♥

Idag när jag kom till stallet så började jag med att göra i ordning boxen, mocka och byta vatten. Sen hämtade jag henne och ställde in henne i boxen så hon skulle få äta lite, och medans hon gjorde det så packade jag hö och gjorde betfor + krafft.

Ridpasset idag gick hur bra som helst ibland och ibland mindre bra, hon var riktigt pigg. Och då menar jag verkligen pigg ! Men jag skrittade några varv, satte henne i arbete ganska så direkt men jag tror det var bra ^^ Men i alla fall så red jag lite serpentiner, volter, halter och skänkelvikningar och det gick riktigt bra ! I vänstervarvet så tog hon ett stöd på bettet utan att hänga sig och vart så sjukt fin, det vart inte samma sak i höger varv, försökte men hade inte samma känsla riktigt men ändå kanonfin ! Sen testade jag att trava lite och idag hade hon den där riktigt snygga traven och sjukt fin i formen, så nöjd med henne ♥ Sen fattade jag lite galopp då och då så jag tänkte att jag kunde göra från galopp till halt.. Och jag har aldrig varit med om en snyggare halt, den satt som en smäck! Så jag tänkte att hon hade blivit av med lite energi så jag kunde fatta galopp från halt och hon brukar backa lite sådär men vid ett tilfälle så stegrade hon sig.. riktigt högt, om ni frågar mig.. Och jag ver absolut inte varför, kanske för att hon var pigg? Jag vet inte.. :/ Jag hinner inte tänka så mycket, bara så hon inte slår över men idag hann jag ta ner handen mot knät så hon inte kunde hålla balansen, så jag travade av henne sen istället och hon var grymt fin i formen ! Så nöjd med henne ändå ! :D
min vackra ponny, jag älskar dig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0