8 planets, 204 countries, 809 islands, 7 seas, 6.000.000.000 + people, and i found you ♥

Idag har det varit en grym dag, värdet har varit på topp med fina vänner och ja, vad säger man, livet leker!
Jag och världens bästa Fanny möttes upp och cyklade till stallet vid kl 12 ungefär, när vi kom till stallet så hälsade vi på finaste Dusty som stog i hagen sen gick vi in i stallet och började mocka, packa hö och lite annat småfix! Sen gick vi ut till hagen för att hämta Dusty. Splash och Dusty kom i full galopp till oss, så söta var dom! Gick in i stallet och babblade massor med Fanny samtidigt som jag borstade Dusty. Lindade alla fyra ben, sen på med sadel och träns.
 
Skrittade sedan fram henne, efter en stund kortade jag upp tyglarna och jobbade henne lite, la inte så jättemycket krav på henne, mest att jag skulle växla mellan att få henne låg och lite tävlingsform. Hon kändes jättefin när jag hade henne framme, hon var lite trött idag, min älskling ♥ Började trava sen och när jag hade lite mer tryck i henne så var hon riktigt fin! I början när jag travade så hade jag henne lite lägre, sen satte jag mig ner och jobbade lite mer. Red en lösgörande övning som Erika tipsat mig om och hon blir riktigt fin efter det! Hon ville inte riktigt flytta sig för skänkeln men det fick bli som det blev ^^ Red lite serpentiner, travökningar och sånna saker, hon kändes grymt fin! Hon var mjuk och superfin i formen! 
 
Här rider jag den övningen.. [på sista bilden]↑
Fattade sedan galopp och hon var sjuuukt fin i den! Ställde mig upp i lättsits så hon skulle få länga ut steget lite + att hon skulle få frusta av sig lite. Satte mig ner sedan i galoppen och samlade henne lite. Hon var så himla fin! Man kände hur varenda muskel jobbade, hon tar i så hela hon! Jag samlade henne inte in i det sista, tog det lite lugnt. Sen travade jag henne i en låg form, och hon var sjuuukt fin! Älskade ponny ♥
 
Sen fick Fanny hoppa upp också! Tror hon tyckte det var lite annorlunda med min dressyrsadel, det är lite annorlunda att sitta i den dom första gångerna! Men det såg riktigt bra ut för att vara första gången! :D
 
Jag är jättenöjd över ridpasset idag, hon har ju vilat i en vecka så vi mjukstartar ju men jisses vad fin hon är nu, goo Dusty ♥

Kommentarer
Postat av: Lisa Jonsson

Snyggingar :D♥

Svar: Åå, man tackar! :D <3
Amanda

2012-07-03 @ 23:57:19
URL: http://jonssonlisaa.devote.se
Postat av: Emma - hästblogg

fina ni är:D<3

Svar: Åå tack! :D <3
Amanda

2012-07-04 @ 11:53:14
URL: http://crystallheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0