Baby, you light up my world like nobody else ♥

Hej på er! Idag hoppade ju jag för Cassandra, det gick hur bra som helst! Hon hoppade riktigt fint! :D 
När jag kom till stallet idag så stog Dusty i sin box och väntade på mig :') Bella, Cassandra och Sofia var där redan så jag snackade lite med dom också medans jag gjorde iordning henne, borstade och allt det vanliga ^^ Sen när jag var klar så hoppade jag upp på min fina och skrittade iväg till banan. Bella och Sofia hoppade innan mig, dom var klara innan så då hoppade dom lite för Cassandra så medans dom gjorde det så red jag fram Dusty, skrittade fram henne ett bra tag så hon skulle komma igång helt. Sen kortade jag upp tyglarna och jobbade henne.
Red mest runt och tänkte mycket på att ställa och sedan rakrikta, man märkte verkligen skillnad, annars kan jag sitta och böja henne lite hela tiden men nu är det slut på det! Red mycket på spåret, och tänkte på just ställa och rakriktningen. I hörnet ska hon vara ställd innåt och på kortsidan rakställd! Det gick superbra! När jag hade jobbat en stund så slappnade hon av mer och blev jättefin! Travade igång henne och tänkte på samma sak som i skritten. Det funkade super det med! Tänkte supermycket på mina händer, att jag ska ha ett jämt stöd i båda tyglarna, viktigt! ^^ Saktade av imellanåt och skrittade lite, då var hon superfin! Sen trav igen och då travade jag över några bommar som Cassandra hade lagt fram. Hon kom perfekt över dom varje gång! Travade över dom två gånger åt båda hållen, sen fattade jag galopp och galopperade några varv i båda hållen, hon kändes superfin!
Sen började vi med själva hoppningen, banan såg ut såhär -->
Började hoppa fram på oxern och några gånger på räckena. Hon kändes riktigt fin, hon var lugn och jättelydig! Sen kom jag och hoppade serien några gånger åt båda hållen, har adrig hoppat någon sånhär med Dusty förut så det var första gången! Det gick grymt bra, hon hoppade superfint! När jag hade hoppat några gånger så hoppade vi en bana sen, serien - oxern - långsidan - serien, hon hoppade allt kalasfint! Det jag måste tänka på är att vänta på henne och inte stressa iväg. På oxern så hoppde hon sjukt fint! På räckena så stressade jag lite, men när jag inte stressade så gick det mycketmycket bättre! Hoppade några gånger på oxern sen som Cassandra hade höjt så det låg på 90 cm. Det gick grymt bra och Cassandra sa att hon hoppade jättejättebra så jag är mer än nöjd :D När vi var klara så travade jag av henne i en låg form och sedan så skrittade jag av henen i skogen med Bella! 
världens bästa ponny ♥
 

Kommentarer
Postat av: Lova Lundqvist

Ska ni vara med på new forest sm? :D Vad kul isåfall!

Svar: Ja, eller Connemara SM :D ja, det ska bli sjuuukt kul! :DDD
Amanda

2012-07-24 @ 21:02:32
URL: http://loval.blogg.se
Postat av: Melina

Ni är så finaaa!

Svar: Åå, tack melina! :D
Amanda

2012-07-25 @ 11:29:49
URL: http://goldenhorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0