Dressyrträningen 6 Juli 2012 ♥

När jag kom till stallet idag så gick jag ut direkt i hagen för att hämta min älskade Dusty ♥ Gick i i stallet för att borsta henne, pratade med några i stallet också, supermysigt var det! När jag hade borstat klart så lindade jag henne och fixade i ordning henne för transporten, la in lite saker där och sen lastade vi och åkte iväg hem till Erika! När vi kom fram, lastade ur, tog på henne sadeln och det. Sen gick jag in på banan och gick ett varv, sen hoppade jag upp och skrittade fram henne.
 
Efter en stund kortade jag upp tyglarna och började jobba henne, hon var lite motsträvig i formen till en början men slappnade av lite mer och blev jättefin stundtals! Joggade igång henne lite och hon kändes inte så alert, segade ihop och var lite småseg så det kändes inte så värst bra och ett tag funderade mamma och jag på om hon var ren men när Erika kom ut så sa hon inte att det var något, skönt!
När Erika kom så travade jag på volten, ställde lite utåt/innåt och ibland blev hon fin men jag tappade yttersidan hela tiden, jag red inte bra idag asså, men Dusty var så grymt duktig! Vi red den lösgjörande övningen som jag tjatar om i varje inlägg och det gick bra, red lite skänkelvikningar och sånt - Hon kändes riktigt fin ibland men ibland så fick jag inte så mycket stöd på yttertygeln = att jag har tappat utsidan men vi kämpade på! 
 
Galoppen finner jag inte ord för, hon var så GRYMT fin i den, när jag galopperade på volten, hooh! Så galet fin var hon! Det kändes så lätt liksom, så sjukt fin! Skulle rida galoppserpentiner, det är typ det svåraste som finns - speciellt när man rider så konstiga vägar.. Jag måste rida i varje steg, rida noggranna vägar, då funkar det! Tror Erika blev lite irriterad på mig för att jag red så dåliga vägar [upps! ;)] men jag skärpte mig och då blev en serpentin riktigt bra faktiskt, i båda varven! Sen körde vi lite förvänd på volten och ibland så samlade hon ihop sig med än annars så det är jag riktigt nöjd med, galoppen som sagt - SJUKT FIN!
 
Under passet så fick vi sadla om tre gånger tror jag, hon har smalnat av lite vid manken så sadeln åker fram så vi måste byta bogjärn så den passar bättre. Byta sadelgjord fick vi också göra, till den sadelgjorden jag vill ha dessutom! Hon fick så mycket mer rörelseyta, kolla den här bilden bara -->
På vissa bilder sitter jag som jag vet inte vad, långa tyglar och ja, jag vet!
 

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Din mamma är i spegeln :D <3

Svar: Haha ja! :D <3
Amanda

2012-07-06 @ 23:49:11
Postat av: Mamma mmmm

Visst är jag snygg:))))

Svar: Hihih ja! :D
Amanda

2012-07-07 @ 00:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0