Gästbloggning - Emelie

Hej! Amanda frågade om jag ville gästblogga så självklart!
Jag heter Emelie Lundgren och bor i Örebro, jag har en häst som heter Red Girl men kallas Giggan.
Vi har gjort en fantastisk resa sen jag fick henne 3 februari 2012. 
När jag fick Giggan var hon väldigt tjock och grundutbildad i dressyren, hon hade aldrig hopptränat endast
hoppat nån stock i skogen. Jag ville gentligen ha en utbildad hopponny  men det var nåt speciellt med Giggan
så vi tog hem henne på prov i två veckor och sen köpte vi henne.


Giggan 4 februari, första ridturen hemma!

Jag och Giggan 31 maj!

Första tävlingen var väl inget att minnas precis.. Det var en LD clear round och jag och Giggan kom inte ens över start..
Men jag repade mig snabbt och vi kämpade på! 
Nu är vi på LC/LB nivå och hit har vi kommit på bara 6 månader, lixom från att Giggan aldrig varit hopptränad
till att vara en riktig tävlingshäst! Jag har självklart fått mycket hjälp av tränare vilket jag är tacksam för!









Vill du läsa mer om min och Giggans resa - KLICKA!

Tack Amanda för jag fick gästblogga på din blogg!
Du har en superfin och bra blogg, fortsätt så!

/Emelie och Giggan på http://gemes.blogg.se/
Tack själv fina du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0