Gästbloggning - Tove

Hejsan alla Amandas läsare. För några minuter sedan fick jag reda på att en gästbloggning var akut här på Perfcetpony, och Amanda frågade mig om jag kunde ställa upp. Javisst, vad annars!
Jag själv heter Tove o fyllde 13 i våras. Jag äger en b-ponny vid namn Miranda/Myranda. Min tränare äger också en ponny vid namn Aspelunds Swede (Sudden). Han har jag hjälpt att rida in sen förra sommaren, och om allt går som tänkt så han även min blivande tävlingsponny.

Okej, mer om mig. Jag gillar nästan alla djur här på jorden...eller däggdjur i alla fall, ormar o sånt där är inte favoriter precis....Mitt absoluta favoritdjur är, häst, såklart! Precis som alla andra hästälskare driver jag en hästblogg, med min vardag, träningar ridturer m.m. Den heter http://toveolssons.blogg.se. Där får ni jätte gärna kika in om ni inte har något för er! På vardagarna rider jag

Min ponnyer då...
MIRANDA/MYRANDA
Miranda är min egna ponny. Henne köpte vi i April 2010 o sen dess har mitt liv varit underbart. Hon är den mest underbara ponnyn man kan tänka sig. Charmig, snäll o go. Exakt så som man vill ha en ponny. Hon är i år 20 år och utav rasen Exmoorponny. Henne tävlar jag i både hoppning och dressyr, men satsar på dressyren så en skada i början av året satte stopp. I mitten av sommaren hoppas vi att vi kommer ut o hoppar igen. Det absolut roligaste med henne är att hon alltid (oavsett vad) dregglar. När man står o borstar henne är det som om hon samlar massa saliv att sedan spotta ut, typ. Så fort man sätter in bettet i munnen, dregglar hon. Haha, jag har många kläder som har fått gå till tvätt efter att jag har hållt på med henne, min sötnos! ♥
Anledningen till att jag skriver Myranda/Miranda är att...när hon föddes i Sverige så döptes hon till Myranda. När hennes förra ägare skulle skicka till England för att få ett pass, så skrev de Miranda (för de alltid sa Miranda osv). När de hade skickat in det, så skrevs hon till MIranda i England o MYranda i Sverige!

ASPELUNDS SWEDE
Ägs av min tränare Helena Sterner. Ett riktigt krutskott som blir som en tickande bomb när han ser hinder, och exploderar fram mot hindren. Han är en riktig gosegosse som alltid står o kramas i stallgången. Han är en BEGÅVNING att rida...han har lixom allt, steget utstrålingen o a, dedär extra som behövs för att ponnyn ska bli nått alldeles extra. Han kom till livet den 6 Juni 2008, därav sitt namn, Swede=Sweden. Ni vet ju att Sveriges nationaldag är då! ;)
Han är utav rasen Welsh Ponny, o har ett typiskt steg för Welsharna. De lixom, gör som en spansk skritt, hela tiden i alla gångarter, lite svårt att förstå kanske, men ni kommer att få se på bilderna. Sudden tränas o kommer tävlas för det mesta i hoppning, då han ÄLSKAR att hoppa. Men han är en begåvning i dressyren också, och skulle säkert passa lika bra det det. Han är en riktig allroundponny.


Mina mål med dessa ponnyer är att med Miranda i höst, starta DM i dressyr, och med Sudden hoppa lite pay and jumper längre in på sommarlovet o i höst. I höst är det även planerat att vi ska tävla en LC i dressyr om allt går som det ska!

Hoppas detta var intressant o att ni tycker att jag är intressant så att ni vill följa mig på mig egna blogg, http://toveolssons.blogg.se. Kramar till er alla Amandas bloggläsare, hoppas vi syns igen...fast på min egna blogg! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0