LÅNG STALLDAG, 9 TIMMAR OCH 45 MINUTER

Hej på er! Idag har det varit en väääldigt lång stalldag om man säger så, åkte till stallet ungefär vid halv tolv och kom hem kvart över 9 nu på kvällen = 9 timmar och 45 minuter har jag varit i stallet idag! :D Men det har varit galet kul även fast jag har varit lite trött ^^ Men i allafall, när jag kom till stallet så var Pernilla där så jag och hon började med att packa hö och göra krafften till alla hästar som vi tog hand om, sen gick vi och hämtade våra snyggingar i hagen! Dusty låg och sov när jag kom så jag satte mig brevid henne och gosade lite, så söt som hon är så lägger hon sitt huvud i min famn och låg där, min ponny det ♥
Sen gick vi in i stallet för att borsta rent dom, och det gjorde vi ordentligt! När vi var klara så gick vi ut, hoppade upp och skrittade iväg till guttersboda. Det gick jättebra, hon var så duktig! När vi kom fram till grusvägen som leder till guttersboda så travade vi och hon kändes helt okej, lite spänd men det blåste och dom körde med massor med maskiner runtomkring men det gick helt okej! Sen red vi vidare in på vägen och vi fortsatte trava på hela vägen, där vi såg en ORM [!!!!!] Både Pernilla och jag fick lite smått panik där ett tag men det gick över ^^ Skrittade en bit och sen travade jag lite igen då, då var hon sjuuukt fin!
Sen red vi en ny väg som Maja och jag utforskade förra veckan, gick riktigt bra och Dusty skötte sig kanon! Sen kom vi ut så vi red på travrakan där vi galopperade, hon fick galoppera i sin takt och ibland så ökade jag så jag hoppas hon blev av med lite energi! Galopperade vi sträckor och travade den sista biten hem. Sen skrittade vi förbi wittvång och hem igen, Dusty tyckte det var skitkul och jag också så jag är jättenöjd! :D 
Sofia & Bonnie
Sen red jag Bonnie, skrittade fram och travade igång henne på långa tyglar. Hon var lite hård i munnen, lyssnade inte så bra för skänkeln och var lite seg.. Hon har vilat i två dagar så jag hoppas det blir bättre i veckan så det gick inte så jättebra, red lite serpentiner, volter och sånt men hon ville inte släppa. Galoppen var bättre! Sen travade jag av henne och sedan skrittade jag av henne några varv.
Maja & Splash
Sist men inte minst så red jag Splash, gjorde i ordning honom för ett pass på banan! Tog faktiskt en gummisnodd på honom eftersom jag inte känner honom, Maja var ju med sist jag red honom! Men han var riktigt fin faktiskt, sökte sig neråt fint i traven. Blev lite spändare i slutet men annars fin! Tog en liten galopp också, han kändes finfin! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0