Never give up when you can still take it ♥

Hej på er! Jag är sjuukt trött just nu, det blev ett långt, jobbigt dressyrpass för Erika! [tyvärr så var det inget batteri i kameran men mamma tog några mobilbilder!]
När vi var framme hemma hos Erika så lastade vi ut och gjorde i ordning Dusty för dressyrträningen. Sen gick vi in på banan, gick med henne ett varv och sedan hoppade jag upp och skrittade fram. När jag kände att det räckte så kortade jag tyglarna och började jobba henne! Gjorde lite skänkelvikningar, öppnor/slutor och lite sånt. Hon kändes jättefin! Började jogga igång henne lite lätt i lite lägre form, eller försökte få den lägre xD Erikas hästar sprang lite fram och tillbaks efter ett tag då jag började trava så då blev hon lite ofokuserad men hon var fin, specellt första traven i höger-varv!
Sen kom Erika och då började vi lite med skrittjobb, vi ville få henne en låg form och det gick bra, hon var riktigt fin stundtals! Sen fattade jag galopp ifrån det, funkade super! Avsaktningarna, hoohgalet bra vart dom! Halt vart det nästan! LA:2 nästa? Närå men det gick väldans bra, övergick från det och fortsatte lite i galopparbetet, red lite förvänd galopp och sånna saker. Hon var riktigt fin! Efter en stunds arbete så blev jag vääldigt trött och orkade inte hålla ihop henne och jag red så fruktansvärt slarvigt.. Usch på mig! 
I travarbetet å var hon riktigt fin ibland! När vi hade galopperat en stund så saktade jag av till trav och då var hon riktigt fin, vände upp och ryggade några gånger, gick helt okej! Red sedan några skänkelvikningar också, en del blev riktigt bra på slutet, kul :D Var helt slut när träningen var slut, helt färdig! Men jag kämpade på och red några travökningar och sånt också, hon var jättefin idag!
Hon var AWESOME idag, som alltid ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0