ÅSIKTSINLÄGG - Rida utan hjälm

Det var någon som ville att jag skulle skriva ett åsiktsinlägg om att rida utan hjälm, so here we go!

Jag tycker man ska ha hjälm när man rider hemma, asså om man rider utan hjälm varje dag liksom. Det saknas något på huvudet då! Nä men jag tycker inte man ska göra det. Det är ju ens eget ansvar, man vet ju alrdig vad en häst kan få för sig, dom är ju flockdjur så dom kan ju hitta på vad dom vill, nä nu lät jag oseriös men så är det ju faktiskt :) 

När jag tog den här bilden ovanför så red jag utan hjälm för att ta fina bilder, det vill nog alla göra någon gång! Det är riktigt härligt att göra såhär, rida i klänning håret slängandes bakom sig, samtidigt som man sitter på den underbaraste ponnyn - Det är inte helt fel! Så om man ska göra en sån här sak så tycker jag inte det är någon farligt, men det är om man rider utan varje dag så känns det så naket, hjälm hör till liksom ^^

Vad tycker ni? :D

Trackback
RSS 2.0