Dagens ridpass 12 juni 2012 [Dusty ♥]

Idag när jag kom till stallet så började jag med att packa hö, göra krafften, mocka och lite annat. Sen gick jag ut i hagen för att hämta min fina Dusty ♥ Borstade henne ett bra tag så hon blev riktigt ren :D Sen på med hoppsadel och träns för att sedan skritta vidare till banan. Skrittade fram några varv sen kortade jag upp tyglarna och jobbade henne på fyrkantspåret. Ställde och böjde henne lite, hon var lite stel i högervarvet så det var lite extra kämpigt där men blev bra sen! skrittade lite serpentiner och skäkelvikningar också, skänkelvikningarna blev riktigt bra! Började trava igång henne lite lugnt, gjorde samma sak som i skritten, serpentiner men nu med en halt på medellinjen, lite skänkelvikningar som inte blev så bra..
Men jag fortsatte och hon var okej fin, lite jag vet inte, trött och lite allt möjlig, Men hon var fin! Travade över några bommar som jag hade lagt fram så man vände över ridbanan. Gick helt okej, hon ville trava lite på sidan av bommarna, annars gick det bra! Fattade galopp och jobbade henne lite och hon var fin! Sen började jag hoppa två så kryss som jag hade ställt fram, hon lyssnade riktigt bra måste jag säga! Övningen såg ut såhär att jag red som på en 8:volt där jag först travade över bommarna, fattade galopp och hoppar hindret, saktar av till trav, travar över bommarna och fattar ny galopp [Alltså det nya varvet] saktar av till trav osv. förstår ni hur jag menar? xD

I alla fall så gick det riktigt bra faktiskt, formen sket jag lite i. Fokuserade mest på att hon skulle lyssna på mig, hon sprang inte ens efter hindret! :D Glad tjej! Slutade när det gick bra, då galopperade jag och hoppade båda hindrena och hon lyssnade kanoners! Är jättenöjd med det! Sen skrittade jag av henne i skogen med Maja!
Världens bästa ponny♥

Kommentarer
Postat av: Emma - hästblogg

fina bilder:D<3

2012-06-13 @ 15:46:32
URL: http://crystallheart.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ni är så himla fina tillsamans! :D <3

Svar: Awsi, tack! :D <3
Amanda

2012-06-13 @ 20:33:21
URL: http://aylajakarus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0