Dagens ridpass 15 juni 2012 [Dusty ♥]

Kom på nu å kvällskvisten att jag inte har skrivit om ridpasset ida så gör det lite snabbt!
Red på banan idag, trimmade igenom henne lite bara. Skrittade in på banan när jag hade gjort i ordning henne, när jag hade skrittat fram henne så kortade jag tygeln och jobbade henne lite, hon kändes superfin redan i skritten! Jobbade mest på fyrkanten men gjorde även lite skänkelvikningar och dom blev bra! Travade igång henne när det kändes bra, det var samma som här som i skritten, hon kändes riktigt fin faktiskt, blev lite förvånad eftersom hon vilade igår och då kan hon vara lite pigg eller trött, ah ni fattar! ^^

Nä men hon var förvånadsvärt fin! Gjorde lite konstiga krumelurer, volter och lite sånt. Travade mest runt, hihi! När jag satte mig ner och jobbade henne så åkte sadeln fram.. så synd för det gick så bra men jag fick hoppa av och sadla om. Så jag satt inte ner och jobbade henne utan jag red lätt istället, förutom innan jag fattade galopp, galopfattningarna blev jättebra + att hon var fin i galoppen! Men jag vågar inte samla allt för mycket för då kan det bli bergodalbana haha! Men annars var hon superfin! Sen travade jag henne lite igen och då petade hon ut ytterbogarna hade sporrar på mig för då går det lite bättre, men i alla fall så tog jag skänkeln och duttade på ytterbogen samtidigt som jag var på en volt och jobbade henne.

Jobbigt tyckte hon men när hon släppte så blir hon så fin, hon krullade ihop sig i formen haha ;) Sen skrittade-jobbade jag henne en kortis för att sedan skritta av henne på vägen jag är nöjd med passet, hon var ritkigt fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0