Dagens ridpass 17 juni 2012 [Dusty ♥]

Idag när jag kom till stallet så började jag med att hälsa på min fina i hagen, sen gick jag in i stallet för att mocka, packa hö, göra krafften, byta vatten och lite småsaker. Sen kom Maja och då tog vi in ponnysarna och fixade i ordning dom för en uteritt! När vi var klara hoppade vi upp och skrittade iväg, Pernilla hänkade på också! Vi red iväg till guttersboda skrittade mest men lite trav blev det allt! När vi travade kändes hon fin i formen, hon är så söt när hon gnisslar tänder haha! :D Åh, gud vad vi skrattade, så himla kul hade vi!

Sen red vi hem till mig typ, inte hela vägen. En avfart [hihi] innan så är det en stig med lite pinnar/stockar som vi travade/galopperade över! Ibland så galopeprade vi och ibland så blev det trav, hon var galet pigg asså, hihi! Men det var sjut kul, Maja och jag skrattade ihjäl oss :D Sen skrittade vi hem, då skrittade Pernilla hem till stallet igen men jag och Maja fortsatte till travrakan. På vägen dit så jobbade jag henne lite i skritten fin som hon är ♥ 

När vi var framme vid travrakan så började vi galoppera och hon var lugn faktiskt,
sen vaknade hon lite mer när vi skulle hem då gick det lite fortare men gick bra! Sen skrittade vi hem, med två trötta fina ponnysar. Jag är nöjd med passet, hon var så duktig!

älskade ponny ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0