Dagens ridpass 8/6 - [Dusty ♥]

Idag gick det finfint! Hon kändes fin, det kunde gått bättre men hon var fin!

Skrittade fram henne en stund, sedan kortade jag upp tyglarna och jobbade henne lite. Red volter, serpentiner och lite krumelirer, ställde och börjde på henne lite också, hon kändes fin! Travade igång henne och kände att hon hade bakbenen under sig idag, vissa dagar så kan hon vara jättelång. Det kändes som en sån dag men så var det inte! Red runt på fyrkantspåret så hon skulle få komma igång lite.
Efter ett tag så ställde jag och böjde lite på henne, då kändes hon riktigt fin! Övergick från böja/ställa till lite travlkningar så hon skulle komma igång ännu mer och det blev faktiskt lite bättre! Satte mig ner och jobbade henne lite, hon kändes fin! Gjorde lite halter, ryggade en gång också och den blev inte så bra faktiskt.. :/ Hon backade typ 2-3 steg, sen stannade hon och det har hon aldrig gjort förut men sen gick det lite bättre. Gjorde lite skänkelvikningar, travökningar och volter - Det gick helt okej, jag ville inte tjafsa med henne och det behövde inte vara perfekt kände jag men det blev bra!
Fattade galopp och gjorde lite förvänd galopp, har fortfarande svårt att hålla om henne med sitsen, det är så krångligt just nu! Men jag kämpade på och tillslut så blev en i höger varv helt okej, det gick lite fort men hon gör ju det hon ska! I vänster varv gick det jättebra direkt så där är jag supernöjd! Galopperade varv på varv i lättsits, hon fick verklgien sträcka ut och kul tyckte hon att det var. Sen satte jag mig ner och jobbade henne i galoppen, då blir hon riktigt fin! Sen travade jag henne och då var hon riktigt fin! Trampade på bra, jag är nöjd! :D
bästasteponnyn♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0