Gårdagens ridpass 16 juni 2012 [Dusty ♥]

När jag hade tagit på henne all utrustning så gick jag ut och skrittade fram på banan, idag hade jag bestämt mig för att jag skulle rida med rumpan, hon blir så mycket finare då! När jag hade skrittat några varv åt båda hållen så kortade jag upp tygeln och hon var tiktigt fin redan från början, red mycket med sitsen och shit var fin hon blir! Gjorde lite serpentiner, volter och hon kändes riktigt fin! Började trava igång henne lite smått och då kändes hon riktigt fin!

Tänkte på min sits och red med sitsen, efter ett tag så började hon köra ut bogarna, och då börjar jag försiktigt med att dutta ytterskänkeln, men då är det som att hon skiter i det lite och bara fortsätter så då får jag kicka till ytterbogen några gånger så hon förstår att hon inte ska peta ut dom och när bogarna är som dom ska någolunda så resultetar det till att hon inte vill ställa igenom sig i högervarvet så då blir det bara kaos, jag vet inte hur jag ska göra för att det ska bli bra, asså hon var jättejättefin annars men det är bogarna + att hon inte vill ställa igenom sig i högervarvet. Visste inte hur jag skulle göra så jag skrittade henne lite och började trava henne men det var samma sak så jag frågade Cassandra som var på banan om hon ville hoppa upp och rida, så det gjorde hon! I dressyrsadel och allt ^^

Det såg riktigt bra ut när Cassandra red! Hon kände lite på henne, lite skritt, trav och galopp. Sen fick jag hoppa upp igen, det var lite samma sak men hon var ändå ritkigt fin! Travade över bommarna som jag hade lagt upp, hon är så söt när hon travar över dom, bästa ponnyn ♥ Galopperade lite också, hon kändes riktigt riktigt fin! Så jag är nöjd, det är träning för Erika på Tisdag så då får hon hjälpa mig! 

Världens bästa ponny, jag älskar dig mest ♥

Kommentarer
Postat av: Tove - Ponnyryttaren ♥

*Svar:* tack så mycket! :D <3333

Jagvet...benen bah "tjololoo"!!! xDD <3333

Svar: AHHA jaa! :DDDD <333333
Amanda

2012-06-17 @ 13:13:57
URL: http://toveolssons.blogg.se
Postat av: frida

ni är så fina!! :D <3 <3

Svar: Åå tack! :D <3
Amanda

2012-06-17 @ 14:01:28
URL: http://allround.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0