It's hard to forget someone who gave you so much to remember

Idag har det varit en underbar stalldag, så himla härligt! Har hunnit med mycket saker så det är skönt!

När jag kom till stallet så började jag med att mocka, packa hö,
göra krafften och lite annat. Sen gick jag ut i hagen för att hämta min finaste ♥ Borstade henne och så, gjorde i ordning henne för en uteritt. Testade dom nya tyglarna idag, dom var så himla bra, superbra grepp! Men i alla fall, till ridturen nu då..

Det gick bra asså hon var bråkig i början och det leder till att hon blir lite spänd, red ut själv så då brukar hon stanna och vill gå hem istället, red till wittvång först och på den vägen dit så brukar hon stanna men idag skulle jag vara den som betsämde! Red in på en stig och travade över lite pinnar, gick jättebra, var superkul! Skrittade ut från stigen så jag kom ut på den vägen jag skulle ut på, den vägen brukar hon stanna på och det gjorde hon, så vi hade en liten diskution. Jag var lugn och skänklade på med benen, hon ville inte gå frammåt.. och ja, hon försökte skrämma mig med hjälp av att stegra sig lite men jag var på med benen lite smått och då gav hon sig och gick igen. Sen lite längre fram är det ett dike som hon har fått för sig är läskigt, hon stannar igen och bråkar. Men jag var lugn tills hon stegrar sig, då ryter jag till och kickar till henne, så får hon inte göra! Sen stog vi där i 5-10 min, hon stog bara där, jag kunde sitta och småsparka på henne och hon rörde sig inte, hon är så töntig när hon gör så! Efter en stund så går hon fram, tillslut! Då fick hon klapp och beröm! :D
Fortsatte ridturen, red till wittvångs alé där jag travade lite och då var hon fin och stadig i formen men lite spänd och såg lite spöken, tror hon blev lite förvånad över det som hände! Hon var så resten av passet också. Travade vidare till travrakan där jag galopperade lite, hon såg lite spöken men drev på så då gick det bra! Hon tyckte det var skitkul, jag med! :D Galopperade samma väg tillbaks där jag gjorde lite tempoväxlingar som hon lyssnade riktigt bra på! Hon hade verkligen fått upp flåset så skrittade en bit sen travade jag henne lite lugnt, hon var lite spänd men ändå väldigt fin i formen! Sen skrittade jag hem på en stig som är ganska tät med grenar m.m, hon försökte inte ens äta något och Dusty gör det ALLTD annars så jag tror hon fattade att jag bestämde! Det gav nog lite det här passet! Så jag är jättenöjd! :D
Hon var så himla duktig ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0