Stalldagen [13 Juni 2012 ♥]

Idag när jag kom till stallet så tog jag in min finaste ponny direkt och började borsta henne samtidigt som jag pratade och skrattade med Maja!

Borstade rent henne och sen när jag var klar så gick jag ut på en liten [..en ganska lång] promenad! Gick till wittvång för där var det Pay & Jump så där stog jag ett tag så fick Dusty höra lite mer ljud och sånt. hon bli lite uppstressad när det är så mycket hästar och ljud så det här var bra träning för henne + att hon skulle stå still vilket hon gjorde riktigt bra! Jag tror hon är inne i någon slags period där hon inte ska lyssna på mig riktigt, i alla fall när jag leder henne. Helt plötsligt börjar hon att gå på mig nästan och buffla lite på henne så brukar hon inte göra! Och bara går iväg ibland, så jag fick säga till henne men annars så skötte hon sig riktigt bra! Hon gnäggade några gångar också ;) På wittvång så träffade jag bästa Fanny också, så länge sen så vi snackade ett tag innan jag gick hem med Dusty igen!

När jag var tillbaks till stallet igen släppte jag ut henne i hagen och så mockade jag boxen också, sen stack jag tillbaks till wittvång för att kolla på alla fina ekipage. Var där ett tag, sen cyklade jag tillbaks till stallet för att göra Dustys mat, byta vatten och pussa på min älskling ♥ Packade hö, gjorde krafften och sen fyllde jag på vattnet sen gick jag ut i hagen till Dusty, pussade godnatt och gosade med henne, sen cyklade jag hem!
f i n a s t e ♥

Kommentarer
Postat av: fanny & Filippa-hästblogg

Fina bilder♥♥

Planer för dagen??

Svar: Tack! :D Jag slutar skolan, sen ska jag till stallet och sen på student! Sj då? :D
Amanda

2012-06-14 @ 09:54:35
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se
Postat av: Vera

Åh, hon är grymt söt ! Syftar speciellt på sista bilden. Den är underbar ! (:

Svar: Åh, tack! jag kan inget annat än att hålla med! :D
Amanda

2012-06-14 @ 22:05:39
URL: http://jagponny.blogg.se
Postat av: Emma - hästblogg

fina bilder:D<3

Svar: Tack fina du! :D <3
Amanda

2012-06-15 @ 16:49:23
URL: http://crystallheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0