Åsiktsinlägg ang. bilar

Asså jag har respekt för bilar, när man är ute och rider så har DOM ingen reskept över huvud taget ibland för oss, hästar är djur ingen maskin dom kan bli rädda men vissa fattar ju inte det. Ursäkta att jag tar i lite men ibland måste så kan jag det! Jag vet inte vad dom tänker ibland,  dom som sitter i bilarna kanske inte vet att dom kan bli rädda men det borde dom veta, eller?
Det är ju tur att man har en sån duktig häst som inte blir rädd! Jag har varit med om två stycken som körde asfort, det var en gång så var den en ''ungdom'' han körde jättebra imot mig när jag red men sen bakom så är det en vändplats som han vände på körde som jag vet inte vad och sladdar framför oss [red med en kompis] Och dom tror ju att dom är så coola, det stör jag mig på! Men det gick bra som tur va, och en annan gång så skulle jag rida hem från ridhuset och det kommer en bil i FULL FART och då menar jag verkligen FULL FART, jag hörde inte ens att den kom och jag brukar höra det så jag hann nästan inte gå upp på kanten förens den redan var förbi [och jag rider inte mitt i gatan haha om ni tyckte att det lät konstigt jag red på sidan men jag skulle gå mer åt sidan, om ni fattar vad jag menar haha xD]
Så ja, jag har koll på dom! Gillar inte när dom kör så fort..


Kommentarer
Postat av: Olivia

Asså jag håller med! Fattar dom inte bättre eller? Om det kommer någon i full fart så ska man gå ut mitt i vägen så den måste stanna!

2012-03-09 @ 13:15:02
URL: http://sportryttarna.bloggplatsen.se
Postat av: Fanny Jaensson

Hästen Yatzy jag red förut var otroligt bilrädd, liksom hon var så rädd att det var sjukt. Det kom en bil i 10 km/h i mot oss jätte långsamt typ 10 m ifrån oss och stackaren får panik och backar ner i ett dike och ramlar baklänges men jag hinner slänga mig av och hon landar bara på min arm..henne gick det knappt att rida ut på:/ <3

2012-03-09 @ 22:18:38
URL: http://hovskrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0