Dagens ridpass 27/3 - [Dusty ♥]

Idag slutade jag tidigt så åkte till stallet ganska så direkt och då lunchfodrade jag alla hästarna och sen började jag mocka. Det var såhääär lättmockat idag tog bara 5 minuter [!!!!] så det gick snabbt haha! Så när jag var klar med det så packade jag hö, gjorde krafften, bytte vatten och fyllde på vatten i hagen. Sen kom Cassandra ut till stallet och då hämtade vi hästarna och gjorde i ordning dom för en uteritt!

När vi red ut så var Dusty spänd.. Ibland så slappnade hon av lite mer men när jag jobbade henne i skritten så var hon mest spänd men när vi red hemmåt så var hon rätt så avslappnad! Jag skrittade bara idag, Cassandra och jag satt och pratade om hur man ska lägga upp veckoschemat och att jag kanske hade lite för höga krav på att ''nej jag måste jobba henne lite'', idag hade jag ju tänkt att bara jogga henne lite på banan men jag släppte det måstet och skrittade bara, tror Dusty tyckte det var skönt! Sen pussade jag på min bästa ponny och släppte jag ut henne i hagen utan täcke, så skönt att dom slipper ha det på sig. Sen smörjde jag sadeln, tränset & Ridstövlarna!
älskling ♥
Mamma skulle ha hjälpt till med Pernilla 's ponny Zäta men mamma mådde inge bra så då fick jag rida honom, jag travade mest runt och kände på honom lite, pigg och stark var han hihi, och så sitter klena jag uppe på honom haha xD
Zäta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0