ALL I NEED IS YOU ♥

Hej på er! idag har det varit en jättehärlig dag, vaknade kl 8 och så gjorde jag och Cajsa i ordning oss för att sälja fika, gick inte så jättebra, men vi hade roligt i alla fall!
När vi vad klara med det så åkte mamma, jag och Cajsa till marieberg för att lämna tillbaka två saker och köpa ett par skor till mig, inte det roligaste men det måste göras hihi, sen åkte vi hem och åt lite sen dresssade jag och Cajsa om till ridkläder och stack till stallet! Vi började med att packa hö och göra krafften, sen mockade jag och bytte vatten. Fyllde på lite vatten i hagen, gjorde rent krubban och lite sånt! Sen hämtade Cajsa Dusty och jag Tuff, kommer ni ihåg honom? Den lilla vita B-ponnyn?
Tuff
Så jag tog in honom, gjorde i ordning honom för att rida lite på banan, så medans jag red Tuff så gjorde Cajsa i ordning Dusty för att rida ut en sväng. Red i 20-25 min, och på dom minutrarna så gick det riktigt bra faktiskt, över förväntan! Skrittade fram en stund och sedan kortade jag upp tyglarna. Red lite volter, serpentiner och krumelurer för att mjuka upp honom, han sökte sig neråt av sig själv faktiskt! Duktig kille! Sen travade jag lite och shit tilken kort trav han har men det gick också bra, gjorde samma sak som i skritten. Galoppen gick också bra, tuffen var så duktig idag!
Sen kom Cajsa med världens finaste ponny i handen, hon hoppade upp och så skrittade vi ut! Dusty var hur duktig som helst [om jag får säga det själv cajsa, hihi!] Hon var lugn och skötte sig kanon, som alltid ♥ Tuff är ju busig hehe, han stannade några gånger och ville hem, sprang på sidan och lite så haha, men de gick bra, jag vann! :D Sen stannade båda två en gång + att det kom två bilar bakom, jag och Cajsa satt och skrattade ihjäl oss men det gick bra tillslut xD Sen red vi hem och gosade med dom och fixade lite, sen pussade vi på dom och åkte hem!
Världens finaste ♥

Kommentarer
Postat av: Julia

Dusty är väldigt söt.



Sv: Jag har hört blandat om passformen, har inte själv någon erfarenhet. Men snyggt är det!

2012-05-13 @ 00:16:24
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0