Dagens ridpass 11/5 - [Dusty ♥]

Idag när jag och Cajsa som kom till stallet så började det ju regna , så typiskt! Så vi tog in fina ponnyn direkt, bosade lite och borstade henne, sen när vi tog in henne så slutade det regna så då skyndade vi oss lite för att slippa regnet ^^ Red barbacka idag, supermysigt på världens bästa ponnyrygg ♥
Hon skötte dig kanon! Det blåste storm ibland men vi klarade oss från regnet, precis när vi hade ridit klart och hade gått in i stallet så kom värsta skuren, så vi slapp den! :D Men när jag red och Cajsa gick brevid och lekte häst så gick vi lite i skogen, supermysigt! Jobbade henne lite ibland, hon var så himla mjuk och fin i munnen, hon fick skritta på lång tygel för det mesta men lite jobb vart det allt! När vi skulle rida hem på en väg så är det skog lite längre fram på ena sidan så stannar Dusty och kollar rakt in i skogen och börjar backa och inte vilja gå hemmåt, jättekonstigt, hon gör aldrig så när vi rider hem. Så Cajsa fick gå brevid och hålla lite i tygeln, då gick det. Men det måste ju ha varit något där inne, det var lite läskigt faktiskt..

Men när vi väl gick förbi så brydde hon säg nästan inte, lite spänd men inget mer. Så det gick bra! Sen red vi hem och när vi var i stallet så satte jag på henne ett annat täcke, masserade henne, gosade, och sen mockade jag. Sen när jag var klar med det så fick hon gå in i boxen och äta lite! Sen packade jag hö och gjorde krafften + bytte vatten. Sen gosade jag lite med henne, sopade och sen pussade jag godnatt och åkte hem!
Världens bästa ponny ♥

Kommentarer
Postat av: Erika - dressyrryttare som satsar

Vad fin hon är AMANDA! :D borde väl starta LA snart? :D <3<3<3

2012-05-12 @ 11:43:18
URL: http://bedressage.blogg.se/
Postat av: Rebecka hansson

jätte fin ponny, är de en D-ponny ? :)

2012-05-13 @ 22:16:52
URL: http://rebeckahanssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0