Dagens ridpass 22/5 - [Dusty ♥]

Idag när jag kom till stallet så var Maja i stallet så pratade lite med henne och hämtade in min fyrbenta älskling direkt!
Hon var varm och trött, stumpan ♥ Borstade rent henne sen satte jag på skydd, sadel och träns. Sen skrittade jag ut en sväng med Cassandra, supermysigt! Snackade lite om olika saker och så jobbade jag henne lite. Sen skrittade vi hem igen och då red jag in på banan och red igenom henne lite. Fick en känsla av eller det känes som att hon inte ville gå i ''form'' eller vad man ska säga [Fast hon gjorde det ganska bra], så svårt att förklara men det kändes som att hon var öppen i formen så försökte få den djupare och rundare.
Gjorde lite volter men red mycket på fyrkantspåret och sen vände jag över ridbanan. det kändes bättre, ibland var hon superfin! Men det känns som att det är något, jag vet inte vad, men jag tror att det var för att det var så himla varmt. Så det är ju inte så konstigt, jag var ju också helt slut, så jag tror det är det! Eller hoppas! När jag satte mig ner så var hon jättefin i vänstervarvet, hon kändes lite öppen i formen i högervarvet men vi kämpade på :) Fick vara med med skänkeln ganska mycket så jag kände att hon trampade på. Sen så trampade hon på med egen motor nästan, superduktig ponny!

Fattade galopp och galppfattningen blev jättebra! Galoppen i sig var hon så himla fin i! Började med att hon fick galoppera på fyrkanten när jag stog i lättsits så hon fick frusta av sig lite, det här gjorde jag i båda varven och sen satte jag mig ner, tungt och samlade ihop henne och SHIT vad fin hon blir/blev! När hon samlar ihop sig så blir hon så himla fin i formen och galoppen blir helt gudomligt fin! Så det är jag väldigt väldigt nöjd med!
Sen travade jag av henne och skrittade av henne, sen in i stallet och fixa med Dusty! Svampade av henne, masserade och pussade på henne ♥ Sen fick hon gå ut i hagen och då packade jag hö och gjorde krafft + att jag mockade. Sen kollade jag på hoppträning i stallet, så mycigt när det är så många där! Me löööv that!  Sen så hoppade jag lite studsmatta med Bella, så sjukt kul är hon, hihi! :D
Världens bästa ponny ♥

Kommentarer
Postat av: elin

Länkbytte?

2012-05-23 @ 10:02:10
URL: http://loffe.blogg.se/
Postat av: Emma - hästblogg

super fina bilder:D

2012-05-23 @ 20:53:42
URL: http://crystallheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0