Dagens ridpass 7/5 - [Dusty ♥]

Dagen i stallet har varit fantastisk, så himla skoj har jag haft! Började med att mocka och snacka med Cassandra och gud vad vi skrattade, vi hade så himla kul! Sen kom Maja och vi skrattade lika mycket! Sen gick Cassandra och jag ut och byggde lite hinder till mig, vart ännu mera skratt där, hihi :D Sen gick jag ut till min älskling i hagen som kom till mig och gnäggade, den känslan är obeskrivlig ♥
Borstade henne, sadlade och satte på henne resten, sen skrittade jag vägen med Cassandra och sen skrittade vi in på banan och skrittade i säkert 30 minuter så hon var framskrittad ordentligt. Sen började jag trava och hon kändes riktigt riktigt fin! Mjuk och fin i munnen + i sidorna. Satte mig ner och hon var jättefin! Sen galopperade jag lite, galoppfattningarna blev super och hon var så himla fin i galoppen! Det låg en bom på mitten av ridbanan så jag skulle kunna byta galopp. Började med det och det gick skitbra, hon bytte alla gångar och vi kom rätt alla gånger förutom en, då blev det lite knasigt men det är jag riktigt nöjd med! Sen började jag hoppa en räcke med vattenmatta under, hon brydde sig inte.. hehe, och jag sitter där och driver med sätet så hon ska över men det behöver jag ju inte, hon hoppar, bästa ponnyn ♥

Fick jättebra språng på det hindret, nöjd. Sen hoppade jag en oxer som stog på ena långsidan, fick trycka på henne lite så hon skulle komma rätt och ibland så hoppade hon superfint! På den andra långsidan var det en linje som jag hoppade, titthinder var det också, en grind och två tunnor, hon bryr sig ju inte, så himla skönt! Men det hoppade jag i alla fall och det gick väl ganska bra, kom bra in men inte så bra ut om man säger så ^^
Efter ett tag när jag hade hoppat så kände jag mig nöjd, det var roligt liksom men hon började dra lite då så ja det gick lite fort. Jag vill inte ta i henne, jag vill verkligen inte ta i henne. Jag hoppade ena linjen kom bra in men hon landade i fel galopp efter sista hindret några gånger och då springer hon ännu mer, jag vill kunna typ styra in henne i staketet istället för att ta i henne men nu kunde jag inte det för det gick inte att styra, just för att hon var så stark och drog lite. Försökte ta förtiktigt i alla fall och efter det så gick det lite bättre, en gång så hoppade hon så himla fint med ryggen! Men jag är nöjd! :D
Världens bästa ponny ♥

Kommentarer
Postat av: frida

älskar den översta bilden, super fin!

2012-05-08 @ 16:21:09
URL: http://allround.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0