Don't dream your life, live your dream ♥

Dagens träning gick helt awesome, kan inte säga mer men ska förstka :D
När jag kom till stallet så mockade jag, packade hö och gjorde krafften sen tog jag in min fina och borstade rent henne! Lindade benen och sen på med sadel och träns, hade mitt nya snygga ''Go for Gold'' schabrak idag, så snyggt! Men i alla fall så skrittade jag in på banan och skrittade några varv. Red inte fram så länge eftersom det var så himla varmt, men skritttjobbade henne lite och så travade jag lite, hon kändes riktigt fin! Men hon kändes lite öppen i formen, så jag frågade Erika om hon var det men hon sa nej så dår är hon väl inte det då ^^ När träningen började red jag på volten först för att sedan göra serpentiner och lite skänkelvikningar, när jag gjorde det då, då kädes hon ganska hög i formen, något spänd kanske men vi kämpade på och någon skänkelvikning blev faktiskt bra! Sen fattade jag galopp, galoppfattningen blev bra! Hon slängde inte upp huvudet som hon brukar göra ibland så vi är på rätt väg! Galoppen var så HIMLA FIN! Asså när jag samlade ihop henne, shit vad fin hon blir! Man märker verkligen vad hon får jobba men shit vad fin hon blir asså! Vad tror ni Erika säger, jo att vi ska göra galoppserpentiner och jag tänkte det här kommer aldrig gå men vi testade och igentligen så är det jag som gör fel för jag släpper alltihop, alltså att jag inte håller om henne tillräckligt, jag måcte samla hela tiden, om det sitter, då funkar det. Så när vi testade så fick det faktiskt bra, inte bästa vägarna men 1 eller så var det 2 blev riktigt bra som hon inte ökade i, bästa ponnyn <3 Sen fick hon en liten skrittpaus, det var hon värd!
Sen fortsatte vi och då skulle jag fatta förvänd galopp i volten och det gick ganska bra, det är bara det att jag håller inte om henne tillräcligt och jag drar bak händerna för att försöka samla men för att jag drar bak händerna så byter hon galopp och det är inte så bra så då fick vi gå ner i skritt direkt och fatta ny. Dom övergångarna blev riktigt bra faktiskt haha, fast jag inte skulle göra dom ^^ Men vi kämpade på och den sista förvända galoppen blev jättebra! Sen travade jag och shit vad fin hon var, swunget i steget och formen var kalasbra! Gjorde halt och ryggade en gång, den vart grymt bra, hon vad kvar i formen backade  lagom fart, Erika tyckte den vart jättebra! Sen lite galoppjobb igen, förvänd galopp och då skulle jag först rida i volten för att sedan rida ut på spåret, den försända galoppen blev riktigt bra! Sen travade vi igen och hon var så himla fin, gjorde några mellantraver och dom blev ganska bra inte så jämna hela vägen men annars bra! Sen travade jag av henne, så himla fin var hon då, formen & swunget i steget, AMESOME! Skrittade av henne lite på banan sen skrittade jag vägen med Sofia som står i stallet, så himla bra träning är SÅ HÄÄÄÄÄR NÖJD! :D
Dressyrträningen gick helt awesome, kan inte säga mer men ska förstka :D
När jag kom till stallet så mockade jag, packade hö och gjorde krafften sen tog jag in min fina och borstade rent henne! Lindade benen och sen på med sadel och träns, hade mitt nya snygga ''Go for Gold'' schabrak idag, så snyggt! Men i alla fall så skrittade jag in på banan och skrittade några varv. Red inte fram så länge eftersom det var så himla varmt, men skritttjobbade henne lite och så travade jag lite, hon kändes riktigt fin! Men hon kändes lite öppen i formen i traven, så jag frågade Erika om hon var det men hon sa nej så dår är hon väl inte det då ^^
När träningen började red jag på volten först för att sedan göra serpentiner och lite skänkelvikningar, när jag gjorde det då, då kädes hon ganska hög i formen, något spänd kanske men vi kämpade på och någon skänkelvikning blev faktiskt bra! Sen fattade jag galopp, galoppfattningen blev bra! Hon slängde inte upp huvudet som hon brukar göra ibland så vi är på rätt väg! Galoppen var så HIMLA FIN! Asså när jag samlade ihop henne, shit vad fin hon blir! Man märker verkligen vad hon får jobba men shit vad fin hon blir asså! Vad tror ni Erika säger, jo att vi ska göra galoppserpentiner och jag tänkte det här kommer aldrig gå men vi testade och igentligen så är det jag som gör fel för jag släpper alltihop, alltså att jag inte håller om henne tillräckligt, jag måste samla hela tiden, om det sitter, då funkar det!
förvänd galopp
Så när vi testade så fick det faktiskt bra, inte bästa vägarna men 1 eller så var det 2 blev riktigt bra som hon inte ökade i, bästa ponnyn ♥ Sen fick hon en liten skrittpaus, det var hon värd!
Sen fortsatte vi och då skulle jag fatta förvänd galopp i volten och det gick ganska bra, det är bara det att jag håller inte om henne tillräckligt och jag drar bak händerna för att försöka samla men för att jag drar bak händerna så byter hon galopp och det är inte så bra så då fick vi gå ner i skritt direkt och fatta ny. Dom övergångarna blev riktigt bra faktiskt haha, fast jag inte skulle göra dom ^^
Men vi kämpade på och den sista förvända galoppen blev jättebra! Sen travade jag och shit vad fin hon var, swunget i steget och formen var kalasbra! Gjorde halt och ryggade en gång, den vart grymt bra, hon var kvar i formen och backade i lagom fart, Erika tyckte den vart jättebra! Sen lite galoppjobb igen, förvänd galopp och då skulle jag först rida i volten för att sedan rida ut på spåret, den försända galoppen blev riktigt bra! Sen travade vi igen och hon var så himla fin, gjorde några mellantraver och dom blev ganska bra inte så jämna hela vägen men annars bra!
Sen travade jag av henne, så himla fin var hon då, formen & swunget i steget, AMESOME! Skrittade av henne lite på banan sen skrittade jag vägen med Sofia som står i stallet, så himla bra träning är SÅ HÄÄÄÄÄR NÖJD! :D 
Världens bästa♥

Kommentarer
Postat av: Fanny Jaensson

ser as bra ut! :D <3

2012-05-27 @ 17:22:57
URL: http://hovskrape.blogg.se/
Postat av: Emma - hästblogg

fina ni är;)

2012-05-27 @ 18:47:32
URL: http://crystallheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0